הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סכנת קריסה של עצים: מסלול הזאכי בשמורת הבטיחה נסגר למבקרים


רשות הטבע והגנים מודיעה על סגירת מסלול הזאכי בשמורת הבטיחה ליד הכינרת, מחשש לבטיחות המטיילים באזור, זאת עקב שריפה שפרצה בשמורה לאחרונה שפגעה בעצים רבים עד כדי סכנה ממשית לקריסתם ולשלום המטיילים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-10-2016



 שמורת הבטיחה, צילום: אורי פארו - רשות הטבע והגנים.

לידיעת המטיילים: מסלול הזאכי (מסלול ירוק 1567) בשמורת הטבע הבטיחה ליד הכנרת, ייסגר עד להודעה חדשה, מחשש לבטיחות המטיילים במסלול. כך מודיעה היום (ב') רשות הטבע והגנים בעקבות שריפה שהתרחשה באזור לפני כחודש וגרמה לשריפת עצים רבים בשמורה, עדי כדי סכנה ממשית לקריסתם ולשלומם של המבקרים במקום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עם סגירת המסלול למבקרים, מבצעת רשות הטבע והגנים פעולות שיקום מקיפות של הצומח והחי בהנחיית אנשי מקצוע לרבות יועצי בטיחות חיצוניים ביניהם אגרונומים, המוסמכים על ידי משרד החקלאות לקבוע האם יש חשש לקריסת עץ שרוף זה או אחר ואיזו פעולה נדרש לבצע מבחינה בטיחותית, בין אם מדובר בגיזום חלקי או כריתה מלאה של העץ בלית ברירה.

בתוך כך, החלה הרשות בתיאום עם פקיד היערות הארצי במשרד החקלאות, לבצע כריתות בטיחות של עשרות עצים שרופים מסוג אקליפטוס ואחרים לאורך מסלול הזאכי ונחל משושים יחד עם גיזום בטיחותי לעצים נוספים. מהרשות נמסר כי היא עושה כל מאמץ על מנת לפתוח באופן בטוח ובמהרה את המסלול לרווחת המטיילים באזור. למטיילים המעוניינים להגיע לאזור מומלץ להתעדכן על כך באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.

בעניין זה יצויין כי בעבר היו מספר מקרי מוות של מטיילים בטבע בעקבות קריסת עצים וענפים, שמצטרפים לפגיעות קלות יותר של מטיילים, המתרחשות לעיתים קרובות יותר. לאור כך ומתוקף מחוייבותה לדאוג לבטיחות המטיילים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, נוקטת הרשות בכל הפעולות האפשרויות על מנת להבטיח את שלום המטיילים.