הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגדלי הבקר יפגינו מחר: ''הסכם פתיחת הייבוא ימחק אותנו''


מאות מגדלי בקר וחקלאים מרחבי הארץ יפגינו מחר בצמתים מרכזיים בצפון הארץ ובדרומה. החקלאים מוחים על ההסכם שנחתם בין משרד החקלאות וארגון מגדלי הבקר. התאחדות חקלאי ישראל: ההסכם יפגע אנושות בענף הבקר בישראל ועלול לחסל את מקור פרנסתן של אלפי משפחות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-09-2016



 הפגנת חקלאים, צילום ארכיון: יעל ברניר - דוברת מועצת מגידו

עדכון: נדחתה ההפגנה שהייתה צפויה להתקיים היום

עקב פטירתו של שמעון פרס הלילה, הודיעו הבוקר התאחדות חקלאי ישראל וארגון מגדלי העגלים על דחיית שתי ההפגנות שהיו צפויות להתקיים היום. מועד חדש יינתן בימים הקרובים.

''התאחדות חקלאי ישראל מרכינה את ראשה ומביעה צער עמוק על מותו של הנשיא התשיעי וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס ז״ל, איש חזון ומתומכיה הגדולים של חקלאות ישראל. יהי זכרו ברוך!''

---------------------------

מאות מגדלי בקר וחקלאים יפגינו מחר (ד') בשני צמתים מרכזיים בצפון ובדרום הארץ, זאת במחאה על החלטת ממשלת ישראל לפתוח את גידול הבקר הטרי לייבוא חופשי וללא הגבלה, לטענת המגדלים, מהלך זה יגרום לחיסול מאות משקים חקלאיים העוסקים בענף ומספקים פרנסה לאלפי אנשים. בכוונת החקלאים להגיע להפגנה עם עשרות טרקטורים, עגלות וחבילות חציר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ההפגנה תתקיים מחר, יום רביעי, 28.9.16, בשעה 12:00 בשני מוקדים:
• בצפון: צומת התשבי שביקנעם.
• בדרום: צומת קסטינה.
עקב ההפגנה צפויים פקקים באזורים השונים.

התאחדות חקלאי ישראל וארגון מגדלי העגלים (אמפ"י) מתנגדים להסכם שנחתם בין משרד החקלאות והאוצר לבין אמב"ל (ארגון מגדלי הבקר לבשר) לפתיחת הייבוא החופשי. בהתאחדות חקלאי ישראל מדגישים כי ההסכם המייצג פחות מ- 10% מהיצע העגלים הכולל לשחיטה בישראל, פוגע אנושות בענף גידול הבקר בישראל ועלול לחסל כ- 460 משקים חקלאיים העוסקים בענף - ובכך יביא לחיסול ענף גידול הבקר בארץ.

בארגון מגדלי העגלים (אמפ"י) אומרים היום: ״הסכם פתיחת הייבוא בבקר ימחק אותנו ויחסל הן את משקינו והן יגרום לאבטלה לאלפי אנשים המועסקים בענף".  עוד מדגישים באמפ"י כי העגלים הקטנים הגדלים בישראל נמצאים תחת פיקוח וטרינרי הדוק ומקבלים את המזון הטוב ביותר בעולם - נקי מכל אנטיביוטיקה או הורמונים, לעומת העגלים הגדולים המיובאים לארץ, שאין לדעת באילו תנאים גודלו . בנוסף, העגלים הקטנים שמגיעים לישראל למטרת גידול, זוכים לתנאי הובלה וגידול מהטובים בעולם - לעומת העגלים הגדולים המיובאים ארצה בתנאים לא טובים כיוון שמגיעים ישירות לשחיטה.

במדינת ישראל ישנם כיום כ- 460 משקים המגדלים כ- 140 אלף ראשי בקר בשנה, ומקיימים מעגל של גידולי מספוא, מרכזי מזון ומכוני תערובת. מעבר לשמירה על אדמות המדינה ושטחים ירוקים, משקים אלה מפרנסים אלפי משפחות.