הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תוכפל מכסת היבוא של מיץ ענבים בבקבוקים


שר האוצר כחלון אישר את יוזמת משרד הכלכלה להגדלת מכסת הייבוא של מיץ ענבים מארה''ב ב-100 אלף ליטר. היוזמה תואמה עם משרד החקלאות ומשרד האוצר. ''זהו צעד נוסף במסגרת המדיניות שלנו להגדלת המכסות והפחתת המכסים במטרה להילחם ביוקר המחייה ולקדם את התחרות במשק''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-09-2016



 צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שר האוצר משה כחלון אישר היום (ד') טיוטת צו להגדלת מכסת היבוא של מיץ ענבים בבקבוקים מארה"ב ב-100,000 ליטר. מדובר למעשה בהכפלת המכסה הקיימת העומדת על 100,000 ליטר לשנה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

היוזמה להגדלת המכסה היא של משרד הכלכלה, והיא תואמה עם משרד החקלאות ומשרד האוצר. בהמשך צפוי הצו לעבור לאישור ועדת הכספים, ומיד אח"כ יחתום השר כחלון על הצו המאפשר את פתיחת המכסה.

שר האוצר והכלכלה משה כחלון: "זהו צעד נוסף במסגרת המדיניות שלנו להגדלת המכסות והפחתת המכסים במטרה להילחם ביוקר המחייה ולקדם את התחרות במשק. גם השנה אנחנו עושים פעולות רבות בתקופת החגים בכדי להקל על כיסם של אזרחי ישראל ולהוזיל את עלותו של סל הקניות"

היקף מכירות מיץ הענבים בבקבוקים בישראל עומד כיום על כ-10 מיליון בקבוקים - לרוב בנפח של 750 סמ"ק.

כיום קיימות מכסות פטורות ממכס של 230,000 ליטר מיץ ענבים ממדינות האיחוד האירופי וכאמור 100,000 ליטר נוספים מארה"ב., זאת על בסיס הסכמי הסחר החופשי של ישראל עם אותן המדינות. היבוא מארה"ב הינו בבקבוקים בלבד בעוד שהיבוא ממדינות האיחוד האירופי, מתבצע בחלקו בבקבוקים ובחלקו בחביות לצורך מילוי בארץ.

בישראל פועלים מספר יצרנים של מיץ ענבים בהם יקבי כרמל, הכורמים, ארזה ציון, חברון, טפרברג ואחרים. חלק מיצרנים אלו הינם גם יצואני מיץ ענבים, בייחוד לשוק שומר הכשרות בקהילות יהודיות בחו"ל.

יאיר שירן, יו"ר ועדת מכסות במשרד הכלכלה מוסיף כי בשנה האחרונה ,על רקע שנת שמיטה, פרסם וחילק משרד הכלכלה, מכסות בהיקף של כ- 1.5 מיליון ליטר ליבוא של מיץ ענבים בחביות, לטובת יקבים מקומיים המשווקים מיץ ענבים לקהל צרכנים הצורך את המוצר בכשרות מהודרת.