הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סינג'נטה מוכרת את פעילותה בישראל באתר רבדים


הסיבות להחלטה נובעות בעיקר משינויים אסטרטגיים שמבצעת החברה בתקופה האחרונה ולאור התמורות שחווה שוק החקלאות העולמי בשנים האחרונות. ''ההחלטה לא תשפיע על המשך הפעילות המסחרית של החברה בישראל ואנו נמשיך לספק לקהל לקוחותינו את זני הירקות האיכותיים כפי שנעשה עד היום''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-09-2016



צילום: באדיבות חברת סינג'נטה

סינג'נטה, אחת מחברות האגרו-כימיה הגדולות בעולם, הודיעה במהלך חודש יולי האחרון על כוונתה למכור את פעילותה בישראל באתר רבדים, בו פועלת זרעים גדרה. הסיבות להחלטה נובעות בעיקר משינויים אסטרטגיים שמבצעת החברה בתקופה האחרונה ולאור התמורות שחווה שוק החקלאות העולמי בשנים האחרונות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בשנת 2007 רכשהסינג'נטה חברת זרעים גדרה - חברה ישראלית ותיקה עם פעילות בשווקים מרכזיים בעולם. רכישה זו היוותה תוספת משמעותית לפעילות סינג'נטה בתחום זרעי הירקות, עם התמקדות החברה בגידולי ירקות הכוללים עגבניות, פלפל, מלון, אבטיח, ומלפפון . בשנת 2012 העבירה סינג'נטה את זרעים גדרה לאתר החדש שהקימה ברבדים, במטרה שישמש נכס אסטרטגי לפעילות מחקר ופיתוח בתחום הזרעים, כמו גם לפעילות הייצור, התפעול והאספקה הגלובאלית של החברה.

כאמור, לאחרונה החליטה סינג'נטה למכור את הפעילות בארץ באתר רבדים והיא נמצאת כבר בשיחות עם רוכשים פוטנציאלים. לדברי ג'וש פלג, מנהל פעילות זרעים גדרה-סינג'נטה בישראל,  "הפעילות בארץ בתחום זרעי הירקות קיימת הרבה מאוד שנים, היחידה שיושבת פה מביאה עמה ידע וניסיון רב, בתחומים שונים בהם, יכולות טיפוח, ייצור, עיבוד של זרעים איכותיים ביותר ושיווקם בשוקי העולם תוך מתן ליווי אגרוטכני שאין דומה לו בענף. בשל כך, העובדים שלנו באתר רבדים מאוד מוערכים וסינג'נטה תעשה כל מאמץ להבטיח את עתיד האתר ואת עתיד העובדים המועסקים בו''.

עוד נמסר מהחברה כי ההחלטה אינה משפיעה על המשך פעילותה המסחרית בישראל והיא  תמשיך לספק לקהל לקוחותיה את זני הירקות האיכותיים של זרעים גדרה-סינג'נטה כפי שנעשה עד היום. ''בנוסף לגנטיקה איכותית אנו נמשיך להעניק שירות, תמיכה וידע מקצועי מתקדם". נמסר מהחברה.