הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


דליפת הנפט בנמל עקבה: המשרד להגנת הסביבה עוקב אחר האירוע


פיצוץ צינור נפט בנמל עקבה גרם לזרימת מאות טונות נשל פט לים האדום. אנשי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית ערכו סיור בוקר אווירי במפרץ. עד כה לא נצפו סימני דלק בים או לכיוון המים הטריטוריאליים של ישראל. משרדי החוץ והסביבה עוקבים אחר האירוע

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-08-2016



צילום מהאוויר: אלי ורבורג - המשרד להגנת הסביבה

בעקבות דליפת הנפט אתמול (ג') במפרץ עקבה, והחשש לזיהום מפרץ אילת, ערכו הבוקר (ד') אנשי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית סיור אווירי במפרץ אילת ולאורך הגבול עם ירדן. בסיור לא נצפו סימני דלק בים או לכיוון המים הטריטוריאליים של ישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

פיצוץ צינור הנפט בנמל עקבה גרם לשפיכת מאות טונות של נפט לים האדום. מחשש לזיהום חופי אילת נערכים צוותי המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם משרד החוץ לטפל במצב ואף הציעו לירדנים עזרה. מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית מקיימים מעקב אחר האירוע ומתגברים את הכוחות באילת.

המשרד יעדכן בהמשך בהתפתחויות נוספות, באם יהיו.

אתמול (ג') אחר הצהריים, התקבל בישראל דיווח אודות פיצוץ בצינור דלק בנמל עקבה שבירדן. על פי הערכות שפורסמו בתקשורת הירדנית, כ-200 טון של נפט גולמי דלפו לים.

יו"ר קצא''א ארז חלפון פנה לשלטונות בירדן באמצעות השר להגנת הסביבה ומנכ''ל משרד החוץ והציע להם סיוע. "יש לשלב כוחות על מנת למנוע פגיעה במפרץ אילת. לעובדי קצאא יש את הידע, המומחיות, הכישורים הנדרשים וציוד יעודי לטיפול באירוע מסוג זה" אמר חלפון.

מהמשרד להגנת הסביבה וממשרד החוץ נמסר, כי הם עומדים בקשר עם הירדנים וערוכים להגיש סיוע בציוד ובכוח אדם, ככל שיתבקש.