הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחסור בחמאה: משרד הכלכלה פותח מכסה של 700 טון


על רקע מחסור צפוי בחמאה לתעשייה – פותח משרד הכלכלה מכסה נוספת בהיקף של 700 טון ליבוא חמאה באריזות תעשייתיות של 25 ק''ג בפטור ממכס

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-08-2016



מפעל ליצור חמאה, צילום: Ericd ויקיפדיה

בתום התייעצויות עם משרד החקלאות ומועצת החלב שנעשו במסגרת היערכות למחסור המסתמן בחמאה תעשייתית,  ועל מנת לשמור על שוק תחרותי, פועל משרד הכלכלה לפתיחת מכסה וולונטרית בהיקף של 700 טון, שתהיה בתוקף עד לסוף שנת 2016.  כך הודיע השבוע מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לנג ציין כי המכסה תתפרסם בימים הקרובים, תוך הזמנת גורמים בשוק להגשת הבקשות לקבלת רישיונות יבוא חמאה באריזות תעשייתיות (25 ק"ג) בפטור ממכס.

יאיר שירן, יו"ר ועדת מכסות ומנהל מינהל תעשיות ציין כי משרד הכלכלה עודכן על ידי משרד החקלאות והיצרנים המקומיים כי בחודשים הקרובים צפויה ירידה בייצור המקומי, אשר עלולה לייצר חוסר בשווקים ולכן ישנו צורך בהגברת היבוא להשלמת הכמות המבוקשת.

במחצית הראשונה של השנה, נפתחה מכסה וולונטרית ליבוא חמאה לתעשייה בהיקף של 700 טון. מכסה זו, על פי דיווחי היבואנים, תנוצל במלואה עד לסוף השנה (עד כה נוצלה 60% ממנה) ולפיכך, ישנו צורך בהקצאת מכסה נוספת.

יאיר שירן מוסיף כי בחלוקת הקצאות מן המכסה החדשה, תבחן ועדת המכסות את ביצועי היבואנים שקיבלו הקצאות במכסה של ראשית השנה כמו גם את יכולתם של המבקשים לנצל את המכסה החדשה עד לסוף השנה, זאת כחלק מהשיקולים על פיהם תקבל הועדה החלטות בנושא חלוקת ההקצאות למחצית השנייה של השנה.

עוד צוין כי בתחילת השנה חולקו גם רישיונות ליבוא חמאה שולחנית (באריזות קמעונאיות), במסגרת הליך תחרותי, בו קיבלו רישיונות חמישה זוכים שהתחייבו למחיר מקסימום לצרכן הסופי, הנמוך מן המחיר המפוקח. עד כה הוכנסה לישראל כמחצית מן הכמות שחולקה ברישיונות פטורים ממכס (1,250 טון). נציגי ועדת מכסות מצויים בקשר עם הזוכים על מנת להאיץ קצב כניסת החמאה השולחנית לישראל .