הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר האוצר חתם על צו המפחית את המכס על דגים


ממשרד האוצר נמסר, כי המהלך שסוכם על ידי האוצר ורשות המסים עם משרד החקלאות והתאחדות חקלאי ישראל ''מהווה צעד נוסף במאמץ להפחתת יוקר המחיה''. כמו כן, הוסכם כי תהיה תמיכה ממשלתית למגדלי הדגים בבריכות בסכום של 30 מיליון שקלים לשנה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-08-2016



צילום: אסף סולומון - באדיבות ארגון מגדלי הדגים

שר האוצר משה כחלון, חתם על צו המפחית את המכס על דגים. ''המהלך שסוכם על ידי האוצר ורשות המסים עם משרד החקלאות והתאחדות חקלאי ישראל, מהווה צעד נוסף במאמץ להפחתת יוקר המחיה'' נאמר בהודעות רשות המסים. כמו כן, הוסכם כי תהא תמיכה ממשלתית במגדלי הדגים בבריכות בסכום של 30 מיליון ₪ לשנה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הצו החדש קובע מתווה להפחתת שיעורי המכס על דגי האמנון בורי וקרפיון לפיו, ממועד חתימת הצו יופחת שיעור המכס בשיעור של 50%. לאחר מכן, יתבצעו שלוש פעימות נוספות ב-1 בינואר בשנים 2018, 2019 ו- 2020 בשיעור של 12.66%. על פי ההסכם, לפני ביצוע הפעימות הנוספות ייערך בירור בנוגע לפדיון של הענף בהתאם לדוחות המבוקרים.

ככל שתהיה עליה בפדיון הענף או ירידה הנמוכה מ- 5% יתבצעו הפעימות כמפורט לעיל. ככל שתהיה ירידה בפדיון הענף בין 5%-10% תהא הפחתה בשיעור של 50% מההפחתה המתוארת. ככל שהירידה בפדיון בענף תהא גדולה מ- 10% תידחה הפעימה בשנה, ולקראת ביצוע הפעימה תיערך בדיקה נוספת.

כמו כן, מבטל הצו את המכס שהוטל על דגים שהמס שהוטל ביבואם עמד על עד 5 ₪ לק"ג.