הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות: ''אני נותן גיבוי מלא לחקלאי מבית אלעזרי''


''חקלאי ישראל בכל רחבי הארץ ובפרט בקו התפר סובלים מפשיעה ערבית לאומנית של התנכלויות, גניבות ופגיעה ברכוש. הדבר הטבעי, המוסרי והחוקי שעליהם לעשות הוא להגן על עצמם. לצד זאת, על כוחות הביטחון להגביר את פעילותם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-08-2016



שר החקלאות אורי אריאל, צילום: באדיבות משרד החקלאות

שר החקלאות אורי אריאל מביע הערב (ה') תמיכה בחקלאי מבית אלעזרי שירה למוות בפורץ לפני מספר ימים. החקלאי דיווח למשטרה ביום ראשון לפנות בוקר כי שלושה אנשים מנסים לגנוב את המשאית שלו. הוא סיפר כי ירה באוויר לאחר שאיימו עליו. כתוצאה מהירי נהרג אחד הפורצים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"אני נותן גיבוי מלא לחקלאי מבית אלעזרי שפעל בהגנה עצמית ושמר על משפחתו ורכושו מפני פשיעה חמורה ומסוכנת'' אומר אריאל. ''חקלאי ישראל בכל רחבי הארץ ובפרט בקו התפר סובלים מפשיעה ערבית לאומנית של התנכלויות, גניבות ופגיעה ברכוש. הדבר הטבעי, המוסרי והחוקי שעליהם לעשות הוא להגן על עצמם. לצד זאת, על כוחות הבטחון להגביר את הפעילות כדי למנוע מצבים שבהם החקלאי נאלץ לעשות זאת בכוחות עצמו."

בראיון הבוקר לגלי צה''ל אמר שר החקלאות: "המדינה עדיין לא עושה את המירב. יש פה טרור חקלאי וכמו בטרור, הקם להורגך השכם להורגו"

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, אמר השבוע במהלך הפגנת התמיכה בבית אלעזרי: ״הגניבות החקלאיות והפריצות למושבים הן תופעה מטרידה במרחב הכפרי כולו. לא יכול להיות שחקלאי אשר מעבד את אדמתו במהלך כל היום, יהיה גם השומר של האדמה שלו בלילה. על מדינת ישראל לטפל טיפול יסודי נגד הגנבים באמצעות המשטרה והחמרת ענישה בבתי המשפט. תנועת המושבים עזרה לכנסת בחודשים האחרונים בביצוע מחקר מקיף על גניבות חקלאיות. נמשיך לפעול בנושא״.

ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' השתתף גם הוא בעצרת התמיכה בבית אלעזרי. "לפני שאומר את הדברים הבאים, אדגיש, אין בכוונתי לכלול אוכלוסייה שלמה'' אמר חג'ג'. ''אני מתייחס רק לפורעי החוק: יש קו אחד מקשר בין הגניבות החקלאיות בכל הארץ ובין הבנייה הפרועה ותרבות הנהיגה והאלימות ביישובים הערבים בדרום. זו לא רק עבריינות פלילית אלא גם עבריינות לאומנית. ואולי בעיקר עבריינות לאומנית. אני יודע שלא תקין לומר זאת. לא תקין לומר שמי שמשתלטים על אדמות מדינה ומי שמיידים אבנים בניידות משטרה ומי שפורצים בלי שום פחד ליישובים יהודיים עושים את זה בעיקר ממניעים לאומניים. אבל זאת האמת – והאמת הזאת מוכרת לכל מי שעוסק בנושא ולכל מי שסובל מהתופעה. הגיע הזמן להסיר את המסכות, לקרוא לתופעה המסוכנת בשמה: עבריינות לאומנית. ועבריינות לאומנית צריכה להיות מטופלת לא רק על ידי רשויות האכיפה והחוק, אלא גם על ידי המערכת הפוליטית."