הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגדלי הירקות: להגביל המחיר לצרכן ל-2 ₪ מעל המחיר היומי


מזכיר הארגון מאיר יפרח: ''הגבלת גובה המחיר לצרכן וחידוש התכנית המקורית של הקמת שוק סיטוני מרכזי בצומת מסובים יפיחו חיים חדש בשיווק הסיטוני במקביל לכוחן המתגבר של רשתות השיווק ויתנו סוף סוף תשובה לפערי התיווך בירקות ובפירות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-08-2016



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

ארגון מגדלי ירקות פנה במכתב לשר האוצר משה כחלון, ולשר החקלאות אורי אריאל, בהצעה להכין תכנית חירום אסטרטגית לצמצום פערי התיווך ולהורדת מחירי הפירות והירקות לצרכן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לפי הצעת הארגון, המחיר לצרכן יוגבל ל-2 ₪ לק"ג בלבד מעל למחיר היומי שמפרסמת מועצת הצמחים, המכונה ה"תקליט", או 35% מהמחיר היומי, הנמוך מביניהם, כאשר הפחתת המחיר ממחירי הקנייה היומיים תוגבל רק לשעתיים האחרונות של יום המסחר.

הארגון קורא לחזור לתכנית המקורית של הקמת שוק סיטוני מודרני ומרכזי בצומת מסובים ולהסרת ההתנגדויות שעוצרות את התכנית. במכתבו כותב מזכיר הארגון מאיר יפרח: "מציאות זו תפיח חיים חדשים בשיווק הסיטוני, במקביל לכוחן הרב של הרשתות, ותתרום לתחרותיות רבה ויעילה יותר בסחר במוצרים אלה".

במידה שההחלטה על שדרוג שוק צריפין במקום הקמת שוק חדש תישאר בעינה, נכתב בפנייה לשרים, לא ניתן יהיה להסתפק בגודלו של שוק צריפין כיום, והתכנית צריכה להתבסס על הוספת שטחים נוספים למתחם זה ועל הוספת פעילויות כלכליות במתחם, לשיפור הכדאיות הכלכלית של המקום.

מאיר יפרח מציין כי "הוצאת המכתב נובעת מכך שארגון מגדלי הירקות לא יכול לשבת מנגד ולראות איך הולך ומתרסק המסחר בירקות ובפירות בישראל, כאשר גם החקלאי וגם הצרכן נתונים בתוך סחף קשה במציאות השיווק, תוך יצירת פערי תיווך הפוגעים בשני הצדדים".