הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


במזרח הרחוק מגלים את האשכולית האדומה הישראלית


קשיים בשיווק פרי ההדר לאירופה אילצו את החקלאים הישראלים לפנות לשווקים חדשים. למרות הקושי הלוגיסטי והרגולרי, הפכו שווקי המזרח הרחוק לאטרקטיביים מאוד, הן בכמויות הפרי ובייחוד במחירים. על פי נתוני מועצת הצמחים, בתקופה הראשונה של העונה, חל גידול של מאות אחוזים בייצוא האשכולית למזרח הרחוק

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-03-2016



אשכולית אדומה, צילום: מועצת הצמחים

לאחר מספר שנים קשות - יש למגדלי האשכוליות האדומות קצת נחת: תחילת חודש מרץ מסמלת עבור ענף ההדרים במועצת הצמחים את נקודת האמצע של עונת הקטיף והשיווק של פרי ההדר. נכון לזמן זה, בולטת במיוחד ההצלחה הגדולה בשווקי המזרח הרחוק של אחד מהמוצרים החשובים של ענף ההדרים אשר סבל מקשיי שיווק במשך 5 העונות האחרונות - האשכולית האדומה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הירידה הדרסטית בשער הרובל, כמו גם האמברגו הרוסי על תוצרת טורקית שלא התממש בסופו של דבר, אילצו את החקלאים הישראלים לפנות לשווקים חדשים, כמו המזרח הרחוק. במהלך השנים האחרונות נבנה לזן האשכולית האדומה שוק חלופי ביפן, דרום קוריאה וסין - שווקים שלמרות הקשיים הלוגיסטיים והרגולטוריים שהם מעמידים בפני מדינת ישראל, הפכו מאוד אטרקטיביים למוצרים אלו, הן בכמויות ובייחוד במחירים.

על פי נתוני מועצת הצמחים חל גידול כמותי של 300% ביצוא האשכוליות האדומות למזרח הרחוק בתקופה הראשונה של העונה, לעומת המצב לפני 4 שנים, ובקוריאה ובסין חל גידול 100% לעומת אותה תקופה אשתקד. בשני יעדים אלה, מלבד הגידול המשמעותי בכמויות, מדובר גם במחירים גבוהים יותר מהיעדים האחרים.


יצוא אשכוליות אדומות ליעדי המזרח הרחוק ( בטונות) נכון ל-31.1.2016

כמויות האשכוליות האדומות שיוצאו השנה למזרח הרחוק מהוות 15.5% מכלל היצוא של פרי הדר זה ובמועצת הצמחים צופים כי עד לסיום העונה הכמות תכפיל את עצמה וכי מגמת הגידול תמשך בעונות הבאות.

צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים אומר כי "המועצה משקיעה הון רב בנושא מחקר ופיתוח זנים, במיוחד בענף ההדרים, משום שהוא קריטי להמשך הגדלת הייצוא ופריצה לשווקים חדשים בחול, כמו המזרח הרחוק".