הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הממשלה דחתה את כל הצעות החוק לקראת יום זכויות בעלי החיים


בין הצעות החוק שנדחו, איסור שימוש במלכודות דבק, סימון ביצים בהתאם לסוג הלול שבו הוחזקו התרנגולות, קנס מוגדל על שוטטות כלבים ללא עיקור וסירוס ועוד. אנונימוס ותנו לחיות לחיות: שר החקלאות הוא השר הממונה על הגנת בעלי-חיים, אך בפועל הוא מתנגד לכל מהלך שמנסה לשפר, ולו במעט, את מצבם העגום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-03-2016



צילום באדיבות עמותת 'תנו לחיות לחיות'

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה אתמול שורה של הצעות חוק שהוגשו לקראת יום זכויות בעלי-החיים, שיצוין מחר (ג') בכנסת. ''שר החקלאות אורי אריאל שניהל את הדיון הוביל את ההתנגדות לאישורן, לצד נציגי משרד המשפטים'' אומרים בעמותות לזכויות בעלי חיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שתיים מהצעות החוק נועדו לצמצם את בעיית הכלבים חסרי הבית. לפי ההערכות, מדי שנה עשרות אלפי כלבים בריאים מומתים בהסגרים או ברחובות לאחר שסבלו מרעב והזנחה. הצעת החוק של ח"כ תמר זנדברג ביקשה להטיל קנס מוגדל על שוטטות כלבים שלא עברו עיקור או סירוס, והצעת החוק של ח"כ איציק שמולי ביקשה להגביל את הרבעות הכלבים ולהתנות אותן במתן רישיון מיוחד.

כמו כן, נדחו הצעת החוק של ח"כ איתן כבל ודב חנין שביקשה לאסור על מלכודות דבק למכרסמים, שנחשבות לאמצעי לכידה אכזרי במיוחד; והצעת החוק של ח"כ יעל גרמן לסימון ביצים בהתאם לסוג הלול שבו הוחזקו התרנגולות - לולי כלובים, לולי מעוף או לולים עם חצר, דבר הנהוג זה שנים רבות באיחוד האירופי.  והצעת חוק יסוד: זכויות בעלי החיים שהגיש ח"כ אייל בן-ראובן.

בעמותות אנונימוס לזכויות בעלי-חיים ותנו לחיות לחיות מותחים ביקורת חריפה על שר החקלאות: "בישראל יש ציבור גדול שאכפת לו מבעלי החיים, והיום הממשלה הוכיחה שהיא מנותקת מרחשי הציבור. שר החקלאות הוא השר הממונה על הגנת בעלי-חיים, אך בפועל הוא מתנגד לכל מהלך שמנסה לשפר, ולו במעט, את מצבם העגום. הצעות החוק שהובאו לשולחן הממשלה אינן כרוכות בתקציב ממשלתי. כשהממשלה מתנערת מאחריותה לגורלם של בעלי החיים, הכוח לשינוי הוא בידי האזרחים: באימוץ כלבים וחתולים במקום בקניית בעלי-חיים, ובחרם צרכני על תעשיות מתעללות והעדפת מזון מהצומח".