הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עקב עיטי: האח הגדול - גרסת הטבע


מצלמה מיוחדת, באיכות HD הותקנה לאחרונה בסמוך לקן עקבים עיטים, ומשדרת בשידור ישיר 24 שעות ביממה את כל מהלך הקינון, הדגירה והטיפול בגוזלים עד לפריחתם מהקן. במהלך כל העונה יועלו באתר השידור הסברים מעמיקים על תהליכים מרתקים המתרחשים בקן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-03-2016


עקב עיטי, צילום: גלעד פרידמן
עקב עיטי, צילום: גלעד פרידמן

פרויקט ייחודי ומרתק חושף את עולמו החבוי של דורס יום גדול וביישן המקנן בישראל - העקב העיטי. מצלמה מיוחדת, באיכות גבוהה (HD) הותקנה לאחרונה בסמוך לקן עקבים עיטים, ומשדרת בשידור ישיר 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, את כל מהלך הקינון, הדגירה והטיפול בגוזלים עד לפריחתם מהקן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במהלך כל העונה, שעתידה להימשך עד לסוף חודש מאי, יועלו באתר השידור הסברים מעמיקים על תהליכים מרתקים המתרחשים בקן העקבים, בשילוב סרטונים המתארים וויזואלית את נקודות העניין.

לצפייה ישירה בזמן אמת הקליקו כאן

העקב העיטי (Buteo rufinus) ובשמו באנגלית - Long-legged buzzard הוא דורס יום גדול ממשפחת הניציים (Accipitridae), ומסדרת דורסי היום (Accipitriformes). העקב נוטה לעקוב בדאייה אחר טרפו ומכאן גם נובע שמו, "עקב". ראשו הגדול והחזק, צווארו הקצר, כנפיו הרחבות ומעופו הכבד מזכירים מעוף של עיט גדול ומכאן נגזר גם שמו ה"עיטי".

פרויקט הצילום אונליין הוא שיתוף פעולה בין החברה להגנת הטבע, קרן הדוכיפת, צה"ל, רשות הטבע והגנים, בית ספר שדה כפר עציון והחוקר גלעד פרידמן מאוניברסיטת תל אביב) העורך מחקר על שני המינים בהנחיית פרופ' יוסי לשם ופרופ' עדו יצחקי.

בחברה להגנת הטבע מבקשים להדגיש, כי הפרויקט הנוכחי נעשה בהיתר מלא של רשות הטבע והגנים שהתקבל לאחר הגשת בקשה מסודרת כנדרש על פי חוק. זאת מכיוון שהעופות הדורסים הגדולים רגישים מאוד לכל הפרעה למהלך התקין של הקינון, ולכן כל קרבה מיותרת אל הקינים עלולה להוביל לנטישתם ובכך לפגיעה בערך טבע מוגן ועבירה על החוק. לכן, חשוב מאוד להימנע מקרבה אל קיני עופות דורסים, גם במרחק של מאות מטרים מהם.