הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עיצום כספי בסך 18 מליון ₪ לחברת פז על הזרמת שפכים לים


בתום חקירה שנוהלה במשך שלוש שנים, חברת פז בתי זיקוק אשדוד תיקנס בידי המשרד להגנת הסביבה בסכום חסר תקדים של 18.6 מיליון שקלים, בגין זיהום מי הים. זהו העיצום הכספי הגבוה ביותר שהמשרד הטיל על חברה מזהמת. בהתאם לחוק יתאפשר לחברה להגיש את טענותיה בכתב בתוך 30 ימים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-03-2016



בתי זיקוק באשדוד, צילום: אין מלסטר - המשרד להגנת הסביבה

קנס חסר תקדים לפז בתי זיקוק אשדוד: המשרד להגנת הסביבה הודיע לחברת פז בתי זיקוק אשדוד על הכוונה להטיל עליה עיצום כספי בסך של 18,636,800 ₪ בשל הזרמת שפכים לים. ''החברה חרגה מאמות המידה שנקבעו לה בהיתרי הזרמת השפכים, ואף לא טיפלה כראוי בתקלות שהתגלו במתקניה ולא נקטה בכל האמצעים למניעת זיהום מי הים'' נאמר בהודעה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

​במשרד להגנת הסביבה נוהלה בשלוש השנים האחרונות חקירה פלילית נגד חברת פז בתי זיקוק אשדוד ובעלי תפקידים בכירים בה, בגין עבירות על החוק ובמיוחד חריגות מהיתר הזרמת שפכים לים המצוי ברשותה. לאחרונה החליטו הגורמים המוסמכים במשרד למצות את ההליכים נגד החברה באמצעות הטלת עיצומים כספיים.

על פי חומר הראיות שנאסף במהלך החקירה, החברה הזרימה שפכים החורגים מאמות המידה שנקבעו בהיתרים שניתנו לה. מחוות דעת מומחה של ד"ר דרור צוריאל, מרכז ניטור ומחקר ימי במשרד להגנת הסביבה, הזרמת השפכים החריגה משפיעה על המערכת האקולוגית של הים התיכון ועלולה להרעיל דגים.

בנוסף, החברה לא טיפלה כראוי בתקלות שהתגלו במתקניה ולא נקטה בכל האמצעים למניעת זיהום מי הים, לא עמדה בדרישות הניטור המקוון ולא דיווחה מיידית על תקלה.

לאור זאת מטיל המשרד להגנת הסביבה על החברה עיצום בסך כולל של 18,636,800 ₪ ובהתאם לחוק מאפשר לחברה להגיש את טענותיה בכתב תוך 30 ימים.

מחברת פז בתי זיקוק אשדוד נמסר בתגובה לאתר yent: "המשרד הודיע לחברה על כוונתו ונציגנו הוזמנו להציג בפניו את טענותינו בטרם תתקבל הכרעה. אנו מאמינים כי לא בוצע החריגה מתנאי ההיתר וכי לא בוצעה כל עבירה, כפי שנציג בפני המשרד".