הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פטנט ישראלי חדש להארכת חיי המדף של פירות וירקות


הכירו את ה-Food Protectors פטנט ישראלי חדש, המאפשר להגדיל פי 3 את אורך חיי המדף של פירות וירקות, ע''י שימוש בחומרים טבעיים ובריאים. המפתחים: ''כל משק בית שישתמש במוצר יהיה מסוגל לחסוך עד 400 דולר בשנה מאובדן של פירות וירקות, ובו בזמן לתרום לשיפור טביעת הרגל האקולוגית של האנושות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-03-2016




חברת הסטארט אפ הישראלית Phresh, העוסקת בפיתוח פתרונות קיימות אורגניים, השיקה באתר קיקסטארטר קמפיין מימון המונים שיסייע לה השלים את הפיתוח והאספקה של ה-Food Protectors, פתרון אורגני, בריא ובטוח להארכת חיי המדף של פירות וירקות בבית. בכוונת החברה לגייס כ- 20,000 דולר. קמפיין הקיקסטארטר של Phresh נמצא בקישור כאן

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ה-Food Protectors של Phresh, המשלב עיצוב אטרקטיבי עם טכנולוגיה אורגנית, מסייע להגדיל פי שלושה את אורך חיי המדף של פירות וירקות ומאפשר לצרכנים להנות ממוצרי מזון בריאים יותר במשך תקופות זמן ארוכות יותר. המוצר מגיע בצורה של תפוח בצבע אדום או זהב, ורובוט לבן שבתוכו מוכנסת האבקה של Phresh. האבקה היא אורגנית, לא רעילה, מתמוססת באטמוספירה ומסירה בקטריות ופטריות, תוך כדי חמצון של האזור. אין צורך לשים את האבקה על המזון ולא חשים בשום ריחות או טעמים כתוצאה מהשימוש בה.

האבקה של Phresh פותחה על בסיס 12 שנות מחקר בחברת הסטארט אפ BotanoCap והיא מורכבת משמנים אתריים שהם למעשה חומרים משמרים טבעיים, המופקים מצמחים דוגמת אורגנו, נענע, שמן חרדל ועוד. האבקה עושה שימוש בתהליך מוגן בפטנטים של מזעור לקפסולות (micro-encapsulation) וכל גרגר בה מחזק את השפעת החומרים המשמרים עד לטווח של חודש. האבקה מתמוססת באטמוספירה ויוצרת אזור חיץ שמאריך את חיי המוצר.

בשלב הראשון, מניחים את אחד ממארזי האבקה בתוך ה-Food Protector. כל חבילה המסופקת על ידי Phresh כוללת 12 מארזים, המספיקים לטווח של שנה. ה-Food Protector מצויד בנורת LED שמשנה את צבעה לאורך הזמן, ומזכירה ללקוח להחליף את האבקה פעם בחודש או בחודשיים. לאחר מכן, מניחים את ה-Food Protectors ליד הפירות והירקות.

בעיית המזון בכלל ותחום שימור המזון בפרט, שבהם פועלת Phresh, הם נושאים שמטרידים ארגונים וממשלות ברחבי העולם ובישראל. מהדו"ח הלאומי לאובדן והצלת מזון בישראל שפורסם לראשונה בינואר, עולה כי כ-35% מהיקף ייצור המזון בישראל – העומד על כ-2.5 מיליון טונות בשנה – הולכים לאיבוד, אך ניתנים להצלה. על פי ההערכות, הצלת 600,000 טונות בשנה, כרבע מהיקף המזון המיוצר בארץ, תאפשר להציל מזון בהיקף של כ-3 מיליארד שקלים.


עמית גל-אור, יזם ומנכ''ל חברת הסטארטאפ הישראלית Phresh

עמית גל-אור, היזם והמנכ"ל של Phresh מסר כי בשלב זה, מארז אחד עם האבקה שפיתחה Phresh מיועד להגדיל את אורך החיים של מלפפונים, עגבניות, תפוחי אדמה, חצילים, תפוחים, לימונים, חסה, ענבים, פטריות, תותים ופלפלים. בקרוב יצטרפו לרשימה פירות וירקות נוספים".

"קמפיין הקיקסטארטר של Phresh יסייע לנו לממש את החזון שלנו ליצירת פתרונות שיהפכו את סגנון החיים של אנשים בעולם למשהו שהוא בר קיימא. כל משק בית שישתמש ב-Food Protectors יהיה מסוגל לחסוך עד 400 דולר בשנה מאובדן של פירות וירקות מקולקלים, ובו בזמן לתרום לשיפור טביעת הרגל האקולוגית של האנושות. אינספור תחומים בחיים שלנו נהנים משיפורים בלתי פוסקים – הטלוויזיות שלנו הופכות לטובות יותר, הסמארטפונים שלנו הופכים למהירים יותר והשירותים שאנחנו מקבלים נעשים מהירים יותר כל הזמן. עם זאת, הגדלת אורך חיי מדף של מזון, שנוגעת בחיים של כל אחד מאיתנו, לא עברה שיפורים משמעותיים – עד עכשיו". אומר עמית גל-אור.