הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החקלאים מציגים לממשלה: תכנית ארוכת טווח לחקלאות


בישראל כ-13 אלף חקלאים בלבד, המספקים את הביטחון התזונתי לתושבי המדינה. ''תכנית כלכלית זו הינה הבסיס למדיניות הממשלה בנושא החקלאות לעשור הקרוב. אנו פועלים עבור ולמען החקלאים, עם זאת יוקר המחיה נוגע לכלל אזרחי ישראל ומחירי המזון חשובים לכולנו'' אומרים בהתאחדות החקלאים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-03-2016



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

החקלאות לאן ? תכנית אסטרטגית למדיניות ארוכת טווח לחקלאות, הוגשה השבוע לשר החקלאות אורי אריאל ע''י התאחדות חקלאי ישראל, המנהלת מזה מספר חודשים משא-ומתן עם הממשלה על תכנית כוללת לענפי החקלאות.  מי שמרכז את התכנית האסטרטגית מטעם התאחדות חקלאי ישראל הוא בועז סופר, לשעבר סמנכ"ל רשות המיסים וכיום מנכ"ל חברת רציונל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

התכנית עוסקת בכלל נושאי הליבה של החקלאות לרבות: תמיכות ממשלתיות בחקלאות, עובדים זרים, פערי התיווך והשוק הסיטונאי, ייצוא תוצרת חקלאית, שטחים פתוחים, שינוי מבני של פעילות הועדות החקלאיות, מכס, הקצאת מים לחקלאות ומחירי המים והדור הבא בענף החקלאות.

בהתאחדות חקלאי ישראל מדגישים כי התכנית שהוגשה הינה על נושאי החקלאות בכללותה ובנקודת זמן זו איננה מתייחסת לענפי החקלאות. כמו כן, מדגישים בהתאחדות, כי התכנית הינה אסטרטגית יש להסתכל עליה בראיית מאקרו. תכנית זו הינה הבסיס להתדיינות בין החקלאים לבין מקבלי ההחלטות ומהותה בניית תכנית ארוכת טווח לחקלאות הישראלית.

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן מסרו בהודעה עם הגשת התכנית: "ברבות השנים, ממשלות ישראל הפכו את החקלאות בישראל לשק החבטות של הכלכלה והחברה הישראלית, תוך זניחת הערכים שבבסיסם עומדת ההתיישבות העובדת, המגזר החקלאי והיצרני. החקלאות במדינת ישראל, שהייתה גאוות המדינה והתבססה על חדוות היצירה הצטמצמה. במקביל השיתה המדינה על החקלאים מיסים ועולות רבים אשר הכבידו כלכלית על רווחיותם של החקלאים ופרנסתם. ההשלכות היו צפויות - חוסר רווחיות של משקים חקלאיים רבים, בעיקר במשקים המשפחתיים אשר הובילה לסגירה של מאות משקים חקלאיים''.

''כיום ישנם רק כ- 13 אלף חקלאים המספקים את הביטחון התזונתי לכלל תושבי ואזרחי המדינה - תוצרת חקלאית טרייה ואיכותית.  תכנית כלכלית זו הינה הבסיס למדיניות הממשלה בנושא החקלאות לעשור הקרוב. חקלאי ישראל פועלים מתוך הסתכלות רחבה על מרכיבים רבים - הביטחון התזונתי של אזרחי ישראל, מנועי הצמיחה של חלק מהענפים, היכולת להיעזר בטכנולוגיה מתקדמת להגדלת הפריון, פיזור האוכלוסייה, שמירה על המשקים המשפחתיים, יתרון המרחב הכפרי, הערכים המוספים ברי המדידה של החקלאות ועוד. ראשית ומעל לכל אנו פועלים עבור ולמען החקלאים שלנו. עם זאת יוקר המחיה נוגע לכלל אזרחי ישראל ומחירי המזון חשובים לכולנו".

לתכנית התאחדות חקלאי ישראל - לחצו כאן