הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''העיקר האיכר'' - אפליקציה חדשה לחקלאים ולמשווקים


האפליקציה מיועדת לחקלאים, משווקים וכל המתעניינים במחירי השוק הסיטוני של ירקות ופירות. בעתיד היא תעניק גם השוואת מחירים לצרכן. המפתחים מקווים כי האפליקציה תוביל לצמצום פערי התיווך ולירידת מחירי הפירות והירקות לצרכן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-03-2016




הבעיה המרכזית במחירי הפירות והירקות לצרכן, הינה פערי התיווך. החקלאים מוכרים למשווקים את התוצרת החקלאית במחירים נמוכים, אך אלינו, הצרכנים, היא מגיעה במחיר גבוה בהרבה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"העיקר האיכר" - אפליקציה חדשה שהושקה לאחרונה, תנסה להילחם בפערי התיווך הגבוהים. בשלב זה, היא מיועדת לחקלאים, משווקים ולעוסקים בשוק הסיטונאי של ירקות ופירות (בשוק המקומי ולייצוא), ובעתיד היא תעניק גם השוואת מחירים לצרכן.

כיצד זה עובד? האפליקציה מציגה את המחירים של מועצת הצמחים (התקליט) והשוק הסיטונאי, בצורה נוחה ונגישה. בנוסף, מופיעות בה גם סטטיסטיקות על כל גידול, האמורות לסייע לחקלאי בשיקול האם כדאי לו לגדל גידול מסוים ומתי.

לדברי מפתחי האפליקציה, ''הבשורה הגדולה הינה בתחום שיתוף מחירי המשווקים. המשתמשים יתבקשו להזין את הנתונים שלהם, וכך יוכלו לראות את מחירי המשווקים ולבלום את הסתרת המחירים. המהלך יעניק שקיפות וייצר תחרות באשר לאטרקטיביות המחיר כך שהכוח יחזור ליידי החקלאי וניתן יהיה לצמצם את פערי התיווך''.

הפיתוח לא נעצר כאן. בשלב הבא האפליקציה תסייע לצרכנים, בכך שתציג את המחיר המומלץ לצרכן תוך התחשבות במחיר שהחקלאי מוכר. בכך מקווים מפתחי האפליקציה, ניתן יהיה להוביל להורדת פערי התיווך וירידת מחירי הפירות והירקות לצרכן.

ניתן להוריד את האפליקציה לאנדרואיד בחנות גוגל ובשבועות הקרובים היא תהיה זמינה גם באייפון.