הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עתונאים זרים במטעי גבול הצפון


התאחדות האיכרים והחקלאים ערכה סיור לכתבים מאירופה במטעים בגבול הצפון. העתונאים מארגון EIPA הפועל לקידום ענייניה של ישראל למול חברי הפרלמנט האירופי, מסקרים כל אחד בארצו את תחומי החקלאות, המים, איכות הסביבה והסכסוך הישראלי-פלסטיני

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-03-2016



סיור העתונאים בגבול הצפון, צילום: התאחדות האיכרים והחקלאים

חמישה-עשר עתונאים זרים ממספר מדינות באירופה הגיעו אתמול (ד') מטעים החקלאיים בגבול הצפון, במסגרת סיור שערך להם נשיא התאחדות האיכרים והחקלאים בישראל, דובי אמיתי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

העיתונאים הגיעו לישראל מגרמניה, איטליה, צרפת, דנמרק, פולין, טורקיה, יוון, ספרד, שוויץ ואירלנד מטעם ארגון EIPA, והם מסקרים, כל אחד בארצו את תחומי החקלאות, המים, איכות הסביבה והסכסוך הישראלי-פלסטיני. בסיור הם נפגשו עם חקלאים מקומיים ונחשפו למיקומם של המטעים, לרגישות הבטחונית בגבולות ולחשיבות הייחודית של החקלאות לביטחון ישראל.

EIPA הוא ארגון ללא כוונת רווח וללא זיקה פוליטית או מפלגתית כלשהי, הפועל לקידום ענייניה של ישראל למול חברי הפרלמנט האירופי, בכירי מוסדות ה-EU וכן מרכז את מאמצי ההסברה הממלכתיים אל מול אנשי תקשורת בכירים, בלוגרים ומובילי דעה במדינות היבשת.

"לדאבוני, ישנם גופים רבים באירופה ובעולם שמחרימים את התוצרת הישראלית, כך שהיקף הייצוא החקלאי צונח משנה לשנה'' אמר נשיא ההתאחדות דובי אמיתי. ''נראה כי בממשלת ישראל, אוכלת חקלאיה, החקלאים צריכים לדאוג בעצמם גם לתחום ההסברה הבינלאומית. חבל שבזמן שכולנו צריכים להתאחד ולהילחם בתדמית של ישראל בעולם, החקלאים הישראלים, שומרי הסף של המדינה, מבזבזים כוחות ומשאבים על מלחמת הישרדות אל מול הממשלה."

במהלך ביקורם בישראל נפגשו העתונאים גם עם שר החקלאות אורי אריאל והשר לאיכות הסביבה אבי גבאי, ערכו סיור במכון הוולקני, במקורות ובמכון הייצוא הישראלי ונפגשו עם יזמים וחברות ישראליות חדשניות בתחומים של חקלאות, סביבה ומים.