הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בשנת 2015 שולמו למגדלי הבקר פיצויים בגובה של 15 מיליון שקלים


בשנים האחרונות השקיעה חברת קנט בשיפורים טכנולוגיים תומכי GPS לייעול ושיפור המידע והבקרה על הבקר בזמן אמת. לקראת חידוש הביטוח השנתי, מודיעה החברה על שיפורים והתאמות בפוליסות הביטוח השונות, על מנת להתאים אותן לצרכים הייחודיים של המגדלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-02-2016



צילום: משה לוי - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

גובה הפיצויים ששולמו למגדלי הבקר בשנת 2015 עמד על למעלה מ-15 מליון ₪. כך עולה מסיכום נתוני חברת קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, לקראת חידוש הביטוח בענף. גם השנה הוכנסו שיפורים והתאמות בפוליסות הביטוח השונות, על מנת להתאים אותן לצרכים הייחודיים של מגדלי הבקר, זאת מתוך מטרה להגן על המגדלים ולאפשר להם ייצוב מהותי בהכנסות, בדגש על נזקים גדולים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת חידוש הביטוח מציעה קנט לכלל מגדלי הבקר מסלול מורחב המאפשר למגדלים לקבל פיצוי כספי לכיסוי מקרים של תמותה משמעותית בעדר המבוטח.

בשנים האחרונות השקיעה קנט רבות בשיפורים טכנולוגיים תומכי GPS, וזאת במטרה לייעל ולשפר את המידע והבקרה על איסוף פגרי הבקר מהמגדלים המבוטחים, תוך הגברת השליטה והמידע בזמן אמת. מידע אמין ועדכני נאסף במשרדי החברה בכל רגע נתון ומאפשר זיהוי מהיר של מוקדי תמותה ושליטה טובה והדוקה על הליך הפינוי והכילוי.

בענף בקר לחלב מועצת החלב רכשה ביטוח פינוי וכילוי במרוכז עבור יצרני החלב. בענפי בקר לבשר במרעה ובקר לבשר במפטמות ניתן לרכוש ביטוח פינוי וכילוי ישירות בקנט. יש לציין כי יצרני בקר לחלב שבבעלותם גם מפטמות לבקר לחלב הנמצאות בסמוך לרפת החלב מבוטחים בביטוח פינוי וכילוי במרוכז על ידי מועצת החלב.

הביטוח המורחב שמציעה קנט מאפשר למגדלים להגן על הכנסתם במקרים של תמותות גדולות הפוגעות בתפוקת החלב של המשק. הפיצוי שינתן למגדלים הינו בהתאם לפרמטרים שונים ובכללם גיל הפרה, היקף הנזק ועוד. בענף הבקר לחלב, ניתן בביטוח זה גם כיסוי ביטוחי למקרה של גניבה, שחיטה דחופה ומוות מכל סיבה שלא הוחרגה (לרבות נזקי אש והרעלה) וכן כיסוי למקרה של אובדן תפוקת החלב בנזקים שהוגדרו מראש.