הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בדרך לעסקת ענק: כמצ'יינה תרכוש את סינג'נטה ב-43 מיליארד דולר


ענקית הכימיקלים הסינית כמצ'יינה (ChemChina) תרכוש את יצרנית הדשנים השוויצרית Syngenta בעבור 43 מיליארד דולר. במקביל הודיעה חברת Syngenta על החלטתה לחזור בה מכוונתה למכור את חטיבת זרעי הירקות עליה הכריזה בספטמבר אשתקד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-02-2016



צילום: באדיבות חברת סינג'נטה

חברת Syngenta העולמית, אחת ההחברות המובילות בעולם בתחום חומרי הדברה וזרעים, הודיעה השבוע כי ענקית הכימיקלים הסינית כימצ'יינה China National Chemical Corporation הגישה הצעה לרכישתה של סינג'נטה בסכום של למעלה מ-43 מליארד דולר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הצעה זו הגיעה לאחר מספר נסיונות רכישה שלא צלחו מצד חברת מונסנטו, בעיקר בשל סיבות רגולטריות ותרחישים אפשריים של מיזוגים ורכישות. מועצת המנהלים של Syngenta ממליצה על המכירה לכמצ'יינה וסבורה כי העסקה שהוצעה מכבדת את האינטרסים של כל בעלי העניין. ככל הנראה, המכירה אשר תהפוך את Syngenta הנסחרת לחברה פרטית, צפויה לצאת לפועל עד סוף השנה.

העסקה תשאיר את Syngenta כחברה גלובלית שמרכזה בשוויץ ותאפשר את הרחבת פעילותה בשווקים מתעוררים, בדגש על סין. כמו כן, היא תאפשר לה להרחיב את הפוטנציאל העיסקי שלה בתחום הזרעים. Syngenta תוכל לתרום מהידע והנסיון שלה בתחומי חומרי ההדברה והזרעים בקידום הסטנדרטים והתקנים הסביבתיים הגבוהים שלה ובטיפוח קהילות חקלאיות משגשגות.

במקביל להודעה על הצעת הרכישה, חברת Syngenta הודיעה על החלטתה לחזור בה מכוונתה למכור את חטיבת זרעי הירקות עליה הכריזה בספטמבר אשתקד. חטיבה זו תוקם כיחידת רווח עצמאית בתוך Syngenta במטרה לממש את הפוטנציאל הגלום בה בצורה טובה יותר ולספק שירות ופתרונות ממוקדים לשווקים בהם היא פועלת כיום, ובעקבות הרכישה גם להרחיב את פעילותה בשווקים מתפתחים.