הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר סופית: שלילת שימוש ברכב שנסע בחוף הים


מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לאיסור נהיגה ברכב בחוף הים, על פיו בית המשפט שהרשיע אדם בעבירה זו, יהא רשאי לאסור על השימוש ברכב לתקופה של עד ארבעה חודשים. חה''כ מיקי לוי: שמנו סוף להפקרות בחופים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  08-02-2016



מבצע אכיפת בחוף הים בעכו, צילום ארכיון: באדיבות רשות הטבע והגנים

סוף להפקרות בחופי הים? מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק האוסר נהיגה ברכב בחוף הים.  בהצעה של חברי הכנסת מיקי לוי ומיכל רוזין תמכו 63 ח''כים ללא מתנגדים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי החוק, בית משפט שהרשיע אדם בעבירת איסור נהיגה בחוף הים, יהא רשאי לאסור על השימוש ברכב שבו בוצעה העבירה לתקופה שלא תעלה על 120 ימים. עוד מוצע לקבוע כי קצין בדרגת מפקח ומעלה, רשאי, אם היה לו יסוד סביר להניח כי יוגש נגד אותו אדם כתב אישום, לאסור על השימוש ברכב שבו בוצעה העבירה לתקופה של 30 ימים, וליטול את רישיון הרכב.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "תיקון זה נדרש לאור נתונים של משטרת התנועה והרשות הלאומית למניעת תאונות דרכים, מהם עולה כי במקרים רבים, למרות פסילת רישיון הנהיגה, ממשיכים נהגים שרישיונם נפסל לנהוג, תוך זלזול בוטה בחוק ובחיי אדם. תיקון זה מבטא את ההכרה בחומרתה ובהשלכותיה המזיקות של עבירת הנהיגה בחוף הים."

ח"כ מיקי לוי: שמנו סוף להפקרות בחופים. רק החמרת הענישה תעזור להפסיק את הזלזול בחיי אדם והפגיעה בטבע.

ח"כ מיכל רוזין: תקופת הרחצה הבאה הולכת להיות בטוחה יותר לכולנו.