הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש מבית הזרע: כרובית אלמוגים


החברה הגדולה בישראל לייצור ושיווק זרעי מכלוא של ירקות וגידולי שדה, משיקה את הדבר הבא בתחום הירקות - כרובית אלמוגים מזן 'סליו', שילוב מעודן בין ברוקולי וכרובית. צבעה ירוק בהיר, עליה ירוקים ורעננים וטעמה אגוזי ומעודן מאוד. ניתן להכין אותה באידוי, בישול או אפיה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-02-2016



כרובית אלמוגים 'סליו', צילום: באדיבות חברת הזרע

כרובית האלמוגים 'סליו', ירק חדש יחסית בארצנו, שילוב מעודן בין ברוקולי וכרובית. ה'סליו' היא פיתוח חדש של חברת ''הזרע'' - החברה הגדולה בישראל לייצור ושיווק זרעי מכלוא של ירקות וגידולי שדה. פרחיה מחודדים וספיראליים בדומה לצורת הפגודה, או אם תרצו צריחי טירה או אלמוגים. צבעה ירוק בהיר וטעמה אגוזי ומעודן מאוד. מומלץ לאכול גם את הגבעולים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לכרובית האלמוגים ''סליו'' צבע ירוק בהיר, ללא כתמים או פגמים, ועליה ירוקים ורעננים. יש לאחסנה בקירור וניתן להכין ממנה כל מאכל שהייתם חפצים להכין מכרובית רגילה או ברוקולי, ובהחלט מומלץ לשמור עליה בשלמותה, כדי ליהנות מיופייה בזמן ההגשה. אפשר לאדות אותה באידוי קצר מאוד, לבשל אותה במי מלח או לאפות אותה. אם אתם נמנים על אוכלי הברוקולי הטרי ללא כל אידוי - תוכלו לאכול כך גם את כרובית האלמוגים.

ניתן להשיג את כרובית האלמוגים 'סליו' בירקניות מובחרות ובקרוב יצורף אליה ספרון מתכונים.

דורון מאיר מנהל ייבוא ופיתוח שוק מקומי בחברת הזרע: "כרובית האלמוגים הינו מוצר שקיים באירופה כבר שנים. כאחראי על שוק ישראל והחדרת חידושים בשוק הירקות, חשבתי שיהיה מעניין להחדיר לשוק מוצר שכזה. כבר לפני מעל כ-10 שנים, היו ניסיונות לגדל את המוצר, אך השוק לא היה מוכן לא מבחינת החקלאי ולא מבחינת הצרכן. היום, בהמשך לטרנד המתמשך של העולם הקולינארי, מידת העניין של הציבור בעולם הבישול/אפייה עולה לרמות שלא היו בעבר. הכיוון הוא שהצרכנים פונים למטבח "גורמה" ומבקשים להתמחות בתום הקולינארי. מטבח הגורמה אינו רק מנת חלקם של מספר מסטר-שפים בודדים".

עוד הוסיף דורון, כי לפני מספר שנים ניסתה החברה לחדש את החדרת הירק כשהציגה בפני מגדלי הכרובית בארץ את כרובית האלמוגים, אך ללא הצלחה. הגידול של כרובית האלמוגים הוא שונה. ''לאחרונה, השכלנו להביא את המוצר לחקלאי למגדלי 'גידולי נישה'. אלה הם חקלאים שמבינים את השוק, שמבינים שיווק ואת צרכי הצרכנים. הם יודעים לטפל בזני 'בוטיק', להעניק להם את היחס המיוחד בעת הגידול, הקטיף וכו' כדי להביא מוצר ברמה איכותית וברמת טעם גבוהה. ההשקעה הנדרשת היא גבוהה יותר מצידם אך מי שמבין את התחום יודע שהצרכנים יאהבו את המוצר''.

עוד חדש מבית הזרע: בתערוכת מו"פ ערבה 2016 שנערכה בחודש שעבר בערבה, בלטה נוכחותו של פלפל "צלף" בביתן החברה. מלבד צבעו האדום העז וטעמו המשובח, מדובר בזן איכותי המתאים לגידול עובר חורף השומר על אחידות צורתו לאורך כל עונת הגידול.


פלפל 'צלף' - גם איכות וגם יבול, צילום: באדיבות חברת הזרע

הפלפל "צלף" בעל פרי בלוקי איכותי המרכז פרי לקטיף בסוף העונה עם מפרט גודל מתון ומתאים ליצוא לשווקי האיכות של מערב אירופה. הזן החדש ניחן ביכולת עמידות גבוהה ולמעשה קולע למטרה ומציע למגדל יבול ואיכות בזן אחד.

לדברי איציק עזרא, מנהל שוק ישראל בחברת הזרע: "נתח השוק של "הזרע" בתחום הפלפל הולך וגדל בשנים האחרונות באופן ניכר, הודות לרמת המקצועיות הגבוהה של מטפחי הפלפל . אנו שוקדים כל העת על פיתוח זנים המותאמים לתנאי הגידול בישראל הן מבחינת האקלים והן מבחינת אופן הגידול בחממות. הדבר מסייע בסופו של יום לחקלאי ליהנות מיבול גבוה בזכות זן עמיד ואיכותי".

לפלפל ערכים תזונתיים גבוהים ומחקרים מוכיחים שאכילת פלפל תורמת למניעת מחלות לב, מאיטה את תהליכי ההזדקנות, תורמת לבריאות מערכת העיכול ושומרת על רמת סוכר קבועה בדם.

כמו כן, הציגה חברת הזרע את מארז "ממתקים מהטבע" – מארז עגבניות צ'רי טעים במיוחד שכולו טבע ובריאות. הינה מה שמחכה לכם בפנים:
צ'רי חום שוקולד - עגבניות פריכות ושופעות טעם
צ'רי צהוב וכתום - עגבניות מתוקות במיוחד, ממש כמו סוכריות
צ'רי אדום - עגבניות עסיסיות, הלב של כל סלט טרי


ממתקים מהטבע - מארז עגבניות צ'רי טעים ומיוחד, צילום: באדיבות חברת הזרע

עשרות מבקרים הגיעו לביתן, נהנו מטעימות של מגוון עגבניות צ'רי, מבירה מרעננת וקיבלו שי טעים במיוחד, מארז עגבניות "מגי" הכולל בתוכו ספרון מתכונים. עגבניית "מגי'' היא עגבנייה שופעת טעם משובח בזכות הג'ל הירוק שמקנה לה שילוב מושלם בין מתיקות וחמיצות וארומה עשירה. עגבניות טעם שייכות לתזונה הים-תיכונית הבריאה, בעלות בשר מוצק, ומתאימות לסלט ישראלי, לבישול ולצלייה על הגריל. נוסף על רשתות ושווקים מובחרים בהם ניתן להשיג את "מגי", היא גם מוגשת כיום בסניפי רשת "ארומה", ותוכלו ליהנות ממנה בסלט או בכריך.

חברת ''הזרע'' נמנית על החברות המובילות בענף החקלאות בייצור ושיווק זרעי מכלוא של ירקות וגידולי שדה. באמצעות מחקר ופיתוח מתקדמים, מספקת החברה למגדלים וצרכנים ברחבי העולם פתרונות ייחודיים וחדשניים ופותחת בפניהם אפשרויות חדשות של צמיחה ושגשוג. בהתאם לדרישות הצרכנים, "הזרע" מפתחת מוצרים בעלי טעם ומראה משופרים, שהינם בריאים יותר ובעלי חיי מדף ארוכים. עם זאת, החברה קשובה לצרכי המגדלים ועוסקת בפיתוח זנים הצורכים פחות מים, מניבים יבול רב יותר, עמידים בפני מחלות וידידותיים יותר לסביבה. זרעי מכלוא אלה ביססו את מעמדה של "הזרע" כמותג עולמי מוביל.