הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לבנון: שוחרר הנשר שנחשד בריגול למען ישראל


נשר שהובא מספרד לישראל במסגרת התוכנית לרביית נשרים, נתפס בדרום לבנון על ידי תושבים מקומיים שחשדו כי המשדר הלוויני שעל גבו נועד למטרות ריגול. לאחר שגילו כי מדובר במשדר למטרות מחקר, שחררו אותו לחופשי. רשות הטבע והגנים: ''הנשר זקוק לטיפול וטרינרי ועדיין לא התקבל ממנו אות חיים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  26-01-2016



צילום: אתר bintjbeil.org

הרשתות החברתיות הפסלטיניות סערו היום, לאחר שבשעות הבוקר (ג') התקבלו דיווחים מלבנון אודות נשר ישראלי שנתפס עם משדר לוויני על גבו וטבעת זיהוי המוצמדת לרגלו שנושאת את החותמת Israel.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''על פי המשדר, הנשר נצפה במחצבה בפתאי העיירה בינת' ג'ביל בדרום לבנון במרחק 4 ק"מ מהגבול הצפוני'' כך נמסר בשעות הבוקר מרשות הטבע והגנים. מדיווחים שנמסרו לרשות, נראה הנשר כשהוא קשור בחבל ע"י תושבי המקום שטענו כי נחשד בריגול מטעם ישראל, ככל הנראה בגלל המשדר שנמצא עליו.  אוהד הצופה, אקולוג העופות של רשות הטבע והגנים אמר הבוקר: "במאה ה-21  אנחנו מצפים שאנשים יבינו כי חיות בר אינן מזיקות ותפקידן לפעול במערכת הטבעית. אנחנו מקווים שהלבנונים יטפלו בו וישחררו אותו".


צילום: אתר bintjbeil.org

גורם לבנוני סיפר כי הנשר עבר את הגדר ונחת באזור בינת ג'בייל. האזרחים שמצאו אותו בדקו שאינו נושא מכשיר האזנה ומדדו את מוטת כנפיו שהגיעה ליותר משני מטרים. לאחר הלכידה, הם סגרו לו את מקורו וקשרו את רגליו במטרה שלא יפגע בסובבים אותו. לאחר שווידאו כי המשדר שעל גבו אינו מסוכן, דווח כי הנשר שוחרר לחופשי.

מדובר בנשר שהובא לארץ מקטלוניה בכדי להגדיל את אוכלוסיית הנשרים הנמצאת בסכנת הכחדה חמורה באזור המזרח התיכון בכלל ובישראל בפרט. הנשר שוחרר לטבע בסוף חודש דצמבר 2015, והיום כאמור עבר את הגבול ללבנון.


צילום: אתר bintjbeil.org

זו אינה הפעם הראשונה שציפורים נחשדות כי נשלחו מטעם ישראל למשימות ריגול. בחודש מרץ 2015 פרסם אתר פלסטיני כי חמאס לכד שפיריות אלקטרוניות שהופעלו על ידי ישראל כאמצעי ריגול.  לפני כחמש שנים דיווחו כוחות הביטחון של סעודיה כי נשר שנלכד ביישוב חאייל בסעודיה נשלח לרגל לטובת ישראל. בשנת 2012 בכפר בדרום מזרח טורקיה נחרדו חקלאים מקומיים לגלות 'שרקרק' מת עם טבעת שעליה חרותה המילה ''ישראל''. אחד מנחיריו המוגדל בצורה יוצאת דופן עורר את חשדתם כי מכשיר ריגול הוחדר לאפו, והוא הועבר לשירותי הבטחון של משרד החקלאות הטורקי. רק לאחר התערבות החברה להגנת הטבע שהעבירה מסר לשלטונות כי מדובר בציפור רגילה העושה את מסלול הנדידה השגרתי שלה, נרגעו הטורקים מהפאניקה.