הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נעצרו שבעה חברי חולייה החשודים בעשרות גניבות חקלאיות


בתום חקירה שארכה כחודשיים, עצרו לוחמי משמר הגבול שבעה חברי חולייה, החשודים בעשרות גניבות של תוצרת חקלאית, בעיקר אבוקדו, בשווי כולל של מאות אלפי שקלים. כנגד המעורבים, שמעצרם הוארך בחמישה ימים, יוגשו כתבי אישום בימים הקרובים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-01-2016


תמונת הרכב שנתפס, צילום: חטיבת דובר המשטרה

בתום חקירה סמויה שארכה למעלה מחודשיים, עצרו לוחמי משמר הגבול שבעה חברי חולייה החשודים בעשרות גניבות של תוצרת חקלאית בשווי כולל של מאות אלפי שקלים בתחומי מחוז חוף - באזור שבין חדרה לראש הנקרה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בחודשים האחרונים התקבלו ביחידה המרכזית של מג"ב חוף, מספר תלונות אודות גניבות גדולות של תוצרת חקלאית, בעיקר אבוקדו, ממטעי גידול בתחומי המחוז בכלל ובאזור המועצה האזורית מטה אשר בפרט. במשך מספר חודשים, ניהלה היחידה חקירה סמויה מאומצת ומורכבת, שכללה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים והשקעת מאמצים מודיעיניים משמעותיים.

לפני כחודש, בעקבות מידע שהתקבל ביחידה, איתרו הלוחמים רכב ובו קרוב לטון אבוקדו גנוב והצליחו להתחקות אחר מספר חשודים שעל פי החשד היו חברי החוליה המבצעת. בשבוע האחרון, לאחר שגובשו דיי ראיות על מנת להביא את החשודים לדין, יצאו לוחמי היחידה יחד עם כלל לוחמי מג"ב חוף, למבצע מעצרים נרחב, שבסופו נעצרו 7 חשודים מרכזיים בפרשה. בנוסף, נתפסו ארבעה כלי רכב שעל פי החשד שימשו לצורך ביצוע הגניבות.


צילום: חטיבת דובר המשטרה

"חשוב להדגיש כי הפשיעה מהסוג הזה פוגעת אנושות בחקלאי ופרנסתו" אמר מפקד היחידה, רפ"ק אלי אמירדז'אנוב. "אני שמח שהצלחנו לשים את ידנו על כל חברי החוליה ולהביא אותם לדין".

כנגד המעורבים, שמעצרם הוארך בחמישה ימים, יוגשו כתבי אישום בימים הקרובים. צפויים מעצרים נוספים בהמשך.