הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות: הטיפול בעשן המפחמות יוצא לדרך


דו''ח שהוכן ע''י צוות בינמשרדי , מתמקד במציאת פתרונות לפסולת של גדמי מטעים באמצעות הפיכתם ממטרד למשאב ולמקור אנרגיה, כגון שריפתם בתחנות כוח פחמיות של חברת החשמל ועיבודם לטובת ייצור אנרגיה. שר החקלאות: מסקנות הוועדה הן חשובות אבל המבחן שלנו יהיה בביצוע''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-01-2016



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

''הטיפול בעשן המפחמות יוצא לדרך'' כך הודיע היום (ה') שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל, עם פרסום הדו''ח של הצוות הבין-משרדי שהוקם בראשות משרד החקלאות למציאת פתרון לצמצום המטרד הסביבתי של עשן המפחמות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הדוח מתמקד במציאת פתרונות לפסולת של גדמי מטעים, באמצעות הפיכתם ממטרד למשאב ולמקור אנרגיה, כגון שריפתם בתחנות כוח פחמיות של חברת החשמל ועיבוד גדמי העץ לטובת ייצור אנרגיה.

הצוות המליץ על סל של פתרונות מקצועיים משולבים כדי לפתור את הבעיה באופן ישים ובר קיימא - כגון מציאת פתרונות קצה לטיפול בפסולת הנוצרת מגדמי המטעים בעיקר הדרים ואבוקדו, חקיקה משלימה, ניטור, פיקוח ואכיפה. בשלב הראשון ינקטו פעולות כגון חקיקה, ניטור, הגברת אכיפה, תמיכה בחקלאים והכנת מקומות לקליטת גדמי העצים ובחינה של תמיכה ביבוא, לצורך צמצום כמות הפחמים שמקורם בשטחי יהודה ושומרון.

הצוות הוקם בעקבות החלטת הממשלה ובהשתתפות נציגים של המשרד להגנת הסביבה, משרד האוצר, משרד הבריאות, המינהל האזרחי, מנהל התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ורשות החשמל.

שר החקלאות אורי אריאל: ״מרגע שנכנסתי לתפקידי לפני מספר חודשים כשר החקלאות, לקחתי על עצמי את הטיפול בעשן המפחמות שמסכן את האזרחים הישראלים שגרים בצפון, אבל גם את הפלסטינים שגרים בסמוך. מסקנות הוועדה הן חשובות, אבל המבחן שלנו יהיה בביצוע, ועכשיו מתחילה העבודה האמתית של משרדי הממשלה לבצע ולסיים את המפגע הסביבתי והבריאותי שנוצר מהמפחמות״.