הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מראה חדש לרחבת הכנסת


הדשא שצרך כמויות גדולות של מים ברחבת הכניסה למשכן, הוחלף בפרויקט גינון מרשים שעוצב ע''י אדריכל הנוף רן מרון. גינת רחבת וייל נחנכה אתמול במסגרת אירועי 'הבית הפתוח' לציון אירועי היובל למשכן וסדר ט''ו בשבט שנערך בהשתתפות חברי סיעות הבית ובני נוער

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-01-2016



רחבת הכנסת החדשה, צילום: דוברות הכנסת

פרויקט גינון מרשים, נחנך אתמול (ג') ברחבת הכנסת במסגרת 'הבית הפתוח' לציון אירועי היובל למשכן.  בגינת רחבת וייל בכניסה למשכן, עוצבה הצמחייה בדמות שני עצים משני צידי הרחבה, שצמרתם פורחת על פי עונות השנה, כאשר גזע העץ וענפיו נותרים קבועים. הפריחה מסמלת את העשייה המגוונת בין כותלי משכן הכנסת, בד בבד עם הבסיס הקבוע והאיתן בפעילות בית המחוקקים, אותו מסמל גזע העץ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מי שעיצב את גינת רחבה וייל הוא אדריכל הנוף רן מרון, שזכה בתחרות העיצוב בין מספר מציעים, ונבחר ע''י וועדה מקצועית בראשות מנכ"ל הכנסת רונן פלוט.. גנני הכנסת ביצעו את העבודה במלואה, מה שחסך הוצאה משמעותית.

פרויקט הגינון החדש אף משתלב היטב בפרויקט "כנסת ירוקה". הדשא שהיה קודם לכן ברחבה וצרך כמויות גדולות של מים, הוחלף בפרחים עונתיים ורב שנתיים, המושקים באמצעות טפטפות בלבד - כך שגם החיסכון במים צפוי שיהיה ניכר.

מנכ"ל הכנסת רונן פלוט: "יש לנו השנה זכות גדולה לציין יובל למשכן הכנסת בסדרת אירועים ופרויקטים חינוכיים, כמו גם בשיפור חזות הכנסת ורחבת הכנסת באופן מעורר השראה ויצירתי. אני שמח ומתרגש למראה העשייה הפורייה והיפהפיה".

הכנסת ציינה את ראש השנה לאילנות, בקיום "סדר ט"ו בשבט" בטרקלין שאגאל. האירוע נערך במעמד יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, חברי כנסת מכל סיעות הבית ובני נוער מעמותת "אחרי" ומכון הרטמן.  סדר ט"ו בשבט הוא מעין מקבילה לסדר פסח, במהלכו שותים ארבע כוסות יין ומברכים על פירות שבעת המינים ופירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל. במהלך הסדר נקראים קטעים מתוך הספרות היהודית העוסקים בצומח.

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין: "ט"ו בשבט הוא לא רק ראש השנה לאילנות כפי שנקבע במשנה אלא גם היום בו חוגגת הכנסת יום הולדת משלה. השנה אנחנו מציינים לא רק את יום ההולדת אלא גם יובל לבניין הזה שהפך לאחד הסמלים של המדינה. הבניין עצמו נטוע בלב הצומח בירושלים, והוא חלק משביל חוצה ישראל שמקיף את המבנה ומאפשר לבאים לבקר בכנסת לצפות בטבע שמסביב. הסדר שאותו אנחנו מקיימים החל כמסורת המקובלים ואני מקווה שנמשיך לקיים את המסורת הזו גם בשנים הבאות".