הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אזהרה לציבור: הצלילה בקרבת כרישים באזור חדרה מסוכנת


נוכחותם של הכרישים בעונה זו מושכת צוללנים לאזור תחנת הכח בחדרה. רשות הטבע והגנים והרשות לצלילה ספורטיבית בישראל: הצלילה באזור אינה מומלצת ואף מסוכנת. במקום ישנן מערבולות וזרמים חזקים שעלולים לסכן חיים. בנוסף, המפגש עם הכרישים אינו צפוי או נשלט, ועלול לסכן הן את הצוללים והן את הכרישים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-01-2016



כרישים באזור תחנת הכח בחדרה, צילום: עדי ברש - באדיבות רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים והרשות לצלילה ספורטיבית בישראל, מתריעות בפני הציבור על הסכנה שבצלילה בקרבת כרישים באזור תחנת הכח בחדרה. הכרישים מגיעים בעונה זו שבין דצמבר לאפריל, לאזור התחנות המזרימות מים חמים לים ושוהים בקבוצות במים הרדודים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לאחרונה הבחינו הרשויות כי נוכחותם של הכרישים מושכת גורמים שונים לבצע צלילות באזור - מתוך כוונה לצפות, ולצלם את הכרישים. ''הצלילה באזורים אלו אינה מומלצת ואף מסוכנת לציבור. במקום קיימים זרמים חזקים ומערבולות חזקות שעלולות לסכן חיים, וציוד דייג רב כגון קרסים וחוטי דייג משוחררים מסכנים את הצוללים'' אומרים ברשות הטבע והגנים והרשות לצלילה ספורטיבית בישראל.

כמו כן, המפגש עם הכרישים אינו צפוי או נשלט, ועלול לסכן הן את הצוללים והן את הכרישים המגיעים לאזור. חשוב לציין כי הכריש נמצא בסכנת הכחדה והינו בעל-חייים ימי מוגן. משכך אסור לפגוע בו, להטריד אותו, להאכיל אותו וכדומה וכל העושה כך עובר על החוק ומסתכן בענישה פלילית.