הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חמישה חניוני לילה חדשים יוקמו ברחבי הארץ


משרד התיירות אישר מענקים בסכום של כ-2.5 מיליון ₪ להקמת חמישה חניוני לילה חדשים בפארק ספיר בערבה, בקיבוץ בית העמק בגליל המערבי, בעין זיוון ברמת הגולן, באחוזת חזן בהר גילה ובדרך הבשמים בנגב. בשנת 2015 נרשמו כ-356 אלף לינות בחניונים ברחבי הארץ

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-01-2016



חניון הלילה בחורשת טל בצפון,  צילום: באדיבות רשות הטבע והגנים
  
ועדת ההשקעות בכפר במשרד התיירות אישרה מענקים בסכום של כ-2.5 מיליון ₪ להקמת 5 חניוני לילה חדשים ברחבי הארץ  - בפארק ספיר בערבה התיכונה 'ספירלה בערבה', בקיבוץ בית העמק בגליל המערבי, בעין זיוון ברמת הגולן, באחוזת חזן בהר גילה ובדרך הבשמים בנגב.

סך ההשקעה הכוללת במיזמים תעמוד על כ-10,736,000 ₪. השתתפות משרד התיירות באמצעות מענק מנהלי תעמוד על כ-20%, כלומר כ-2,512,224 ₪. המיזמים יתרמו להיצע לינה של עוד 1,342 מיטות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ברשות הטבע והגנים מדווחים כי במהלך השנה שעברה נרשמו כ-365 אלף לינות (כ-1000 לינות ביום) בחניוני הלילה ברחבי הארץ. מנתוני הרשות עולה כי החניונים המועדפים על הישראלים היו חניוני הדרום עם כ-100 אלף לינות בשנה, אחריהם חניון חורשת טל עם כ-70 אלף לינות וחניוני החופים גם הם עם כ-70 אלף לינות בשנה.

בשנה שעברה שדרגו ברשות הטבע והגנים את מתחמי החניונים ואת המתקנים שבהם, וכיום במרביתם יש מקלחות מים חמים, עמדות אש, שולחנות פיקניק לישיבה משפחתית וכן שירותי הקמת אוהלים הניתנים על ידי פקחי הרשות, מזרונים להשכרה ועוד.  בנוסף, הכשירה הרשות מתחמים רבים לחניית קרוונים דוגמת פארק אשכול, חניון יהודייה, וחורשת טל. בשנה הבאה יוכשרו כ-5 מתחמי קרוונים חדשים בהם מעיין חרוד, מקורות הירקון, הסחנה ועוד.

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי: "התיירות העצמאית ובתוכה לינת שטח, תופסת תאוצה בכל העולם וגם בישראל. אני פוגש לא רק ישראלים, אלא גם קבוצות צליינים שמחפשים להוזיל את שהותם בארץ וללון בקמפינג ואין מספיק היצע. התייר המודרני ישן במלונות מפוארים אך גם יוצא לשטח לכמה ימים. ישראל היא מקום קלאסי לקמפינג מבחינת תנאי מזג האוויר ולכן הקמת חניונים עם תשתית משודרגת ועם שירותים ומקלחות נקיים, נמצאת בעדיפות גבוהה בתכנית העבודה של משרד התיירות. יש לקמפינג ערך מוסף כי הוא מאפשר חיבור לטבע ומענה לרצון הורים רבים לנתק קצת את הילדים מהטלפונים הניידים ומהאייפדים".

שאול גולדשטיין מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "בשנת 2015 לנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים מספר שיא של 365,000 איש. בשנה האחרונה, רשות הטבע והגנים בשיתוף משרד התיירות השקיעה ופיתחה את התשתיות והשירותים הניתנים למבקרים בחניוני הלילה – תרבות ההולכת ומתעצמת".

בישראל יש כ-60 חניוני לילה, מתוכם כ-22 של רשות הטבע והגנים. בשנים האחרונות הקצה משרד התיירות כ-6 מיליוני ₪ לטובת קידום ענף הקמפינג והקרוואנים. המשרד זיהה צורך של תיירים ישראלים ותיירים מחו"ל, בתשתיות נלוות לאירוח בקמפינג ובקרוואנים. כמענה לצורך זה יועדו תקציבים לטובת שדרוג מטבחים, מקלחות ושירותים ברמה גבוהה.

ב-2014 פרסם משרד התיירות חוזר מנכ"ל הקורא ליזמים לקבל מענק להקמת חניוני לילה (קמפינג) וחניוני קרוואנים. נתקבלו 16 בקשות של יזמים למענק. היזם נדרש להעמיד הון עצמי בגובה של 30% לפחות מהיקף ההשקעה הכוללת הנדרשת עבור הפרויקט.

כל בקשה נבחנה וקיבלה ציון בהתאם לקריטריונים שפורסמו בחוזר מנכ"ל, וביניהם יכולת כלכלית, אישורים סטטוטוריים, התאמה לתקנים הפיזיים שקבע המשרד. כמו כן ניתן ניקוד נוסף לכל מתחם שהציג הפרדה בין אכסון משפחות (ללא מוסיקה למשל) ולבין אכסון המיועד לקהל כללי.

משרד התיירות נותן מענק בשיעור 20% מגובה ההשקעה לכל יזם שעומד בתנאי הזכאות, כאשר כל יזם מחויב לפתוח את החניון תוך 3 שנים ממועד קבלת כתב הזכאות. המהלך נעשה כחלק מפעולות משרד התיירות להוזלת מחירי הנופש בישראל ולהרחבת המגוון וההיצע של סוגי האכסון התיירותי העממי המוצעים כיום בארץ.