הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אזהרה: אין להגיש לכלבים מזון נא קפוא מתוצרת ''רונן בורבה''


הודעת משרד החקלאות מתייחסת למזון נא קפוא מסוג עוף, בעקבות בדיקות מעבדה בהן התגלו ממצאים חריגים של מזהמים מיקרוביולוגים. לקוחות אשר רכשו מוצרים אלה מתבקשים ליצור קשר עם החברה ולא להגישם לבעלי-החיים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-12-2015



צילום: AgriSupportOnline

משרד החקלאות מזהיר את הציבור כי אין להגיש לכלבים מזון נא קפוא מתוצרת 'רונן בורבה' מסוג עוף. לקוחות אשר רכשו מוצרים אלה מתבקשים ליצור קשר עם חברת 'רונן בורבה', ולא להגישם לבעל החיים. האזהרה באה בעקבות בדיקות מעבדה הנערכות במסגרת הפיקוח השוטף של משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בבדיקות המעבדה התגלו ממצאים חריגים של מזהמים מיקרוביולוגים במזון נא לכלבים (Raw food) מסוג עוף, ברמות גבוהות מהתקן המותר. לאור הממצאים, פסל המשרד את המזון לשיווק, והחברה נדרשה להודיע על כך לציבור ולבצע איסוף מהשוק (Recall). בעקבות הממצאים, עורך המשרד בדיקות לכלל מוצרי היצרן, ובמידה שיידרש איסוף של מוצרים נוספים, תצא הודעה בנושא.

המוצרים אותם נדרש היצרן לאסוף מהשוק הם:
מזון נא קפוא לכלבים (עוף) מתאריך ייצור: 25.8.2015.
מזון נא קפוא לכלבים (עוף) מתאריך ייצור: 19.11.2015.
מזון נא קפוא לכלבים (עוף) מתאריך ייצור: 22.11.2015.
מזון נא קפוא לכלבים (עוף) מתאריך ייצור: 29.11.2015.
מזון נא קפוא לכלבים (עוף) מתאריך ייצור: 6.12.2015.

המזהמים שנמצאו הינם סלמונלה ואנטרובקטריצה, ברמות חריגות שעלולות להוות סיכון לבעלי חיים, וכן עלולות לסכן את בריאות בני המשפחה שעלולים להידבק מהכלב. הסיכון במזהמים בבעלי חיים בוגרים הינו שלשולים, הקאות והחמרת מצבים רפואיים כרוניים. בבעלי חיים צעירים או בעלי מערכת חיסונית חלשה, מעבר לשלשולים והקאות, אף התייבשות ומוות. שני החיידקים עלולים להדביק גם בני אדם, ולגרום לאותם תסמינים כמו בכלבים.

על פי חוק, ייצור ויבוא של מזון לבעלי חיים לרבות מזון לחיות מחמד מחויב בקבלת היתר ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר, זאת לאחר בדיקה של אגף הפיקוח על מזון לבעלי חיים שבשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. התהליך כולל בין היתר בדיקה שייצור המזון מתבצע בתנאי ייצור נאותים, בקרה על חומרי הגלם המשמשים להכנת המזון ובדיקת חומרי הגלם והמזון הסופי לנוכחות מזהמים כדוגמת: שאריות חומרי הדברה, רעלנים ומזהמים מיקרוביולוגים.

יצרן שמילא את דרישות החוק מקבל היתר לייצור ושיווק מזון לבעלי חיים ומחויב לסמן את תוצרתו בתווית סימון בעברית שכוללת את שם היצרן/יבואן; רכיבי המוצר; סוג בעלי החיים שאליו מיועד המזון; האם מדובר במזון מלא / משלים / חטיף; תאריך תפוגה של המזון ומספר היתר מטעם האגף לפיקוח על מזון לבעלי חיים במשרד החקלאות.