הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נטפים זכתה במקום הראשון בתחרות מצוינות מקצועית לשנת 2015


הפרס הוענק לחברה המובילה העולמית בפתרונות השקיה מתקדמים לחקלאות, בקטגוריה של ארגונים גדולים, לאור ייזום, תכנון וביצוע של פרויקט חדשני בתחום משאבי האנוש בחברה. מנכ''ל נטפים רן מידן: ''אנו גאים על כך שהמובילות והחדשנות מהווים חלק בלתי נפרד מכל פעילות החברה''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-12-2015



צילום: באדיבות חברת נטפים

חברת נטפים, המובילה העולמית בפתרונות השקיה מתקדמים לחקלאות בת-קיימא, זכתה במקום הראשון בתחרות המצוינות למשאבי אנוש לשנת 2015 מטעם העמותה לניהול פיתוח וחקר משאבי אנוש בישראל (ע"ר).  אות ההוקרה הוענק לחברה בטקס חגיגי לאחר שנבחרה מתוך עשרות חברות שהגישו מועמדות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הפרס הוענק לנטפים בקטגוריה של "שותף אסטרטגי" (ארגונים גדולים), לאור ייזום, תכנון וביצוע של פרויקט חדשני בתחום משאבי האנוש בחברה. במסגרת הפרויקט נערך בחברה מהלך אסטרטגי משולב בהובלת החטיבה המסחרית וחטיבת משאבי אנוש, אשר הוביל להגדרת עמוד השדרה הארגוני המכוון את פעילות החברה פנימה והחוצה, תומך בהשגת חזונה, ומשקף את עוצמותיה.

ד"ר שלומית קמינקא, יו"ר חבר השופטים ומנכ"לית העמותה לניהול פיתוח וחקר משאבי אנוש בישראל, מסרה כי "הפרויקט של נטפים הוא פרויקט ייחודי, מקורי ומעורר השראה בעולם משאבי האנוש. פרויקט זה זכה בשבחים רבים על היותו מקיף, מקצועי ומעמיק; שמחנו גם לראות כי בנטפים השכילו להשתמש בטכניקה הלקוחה מעולם התוכן של הפסיכולוגיה החיובית בכדי לעצב תרבות ארגונית בדרך יצירתית". פרט לד"ר קמינקא, צוות השופטים בתחרות מנה את פרופ' אילן משולם, פרופ' אסיא פזי, ד"ר יעל ליבנה ואנשי אקדמיה בכירים נוספים ממגוון של מוסדות להשכלה גבוהה בארץ, לצד סמנכ"לי משאבי אנוש בכירים וחברים נוספים בעמותה.

מנכ"ל נטפים רן מידן: "במסגרת תהליך זה הצלחנו ליצור חזון וערכים אשר יאפשרו לנו להמשיך ולהוביל את תחום ההשקיה בעולם ולתרום לעיצוב פני החקלאות העולמית. הרצון לשתף בתהליך כמה שיותר עובדים ומנהלים מבין אלפי עובדי נטפים הפזורים ברחבי העולם, וכן התוצרים של התהליך, מחזקים את החוסן הארגוני ומאפשרים לנו להמשיך ולצמוח. אנו רואים את ההשפעה החיובית של התהליך כבר בשנה זאת וגאים על כך שהמובילות והחדשנות מהווים חלק בלתי נפרד מכל פעילות החברה".


מיה פרי-מיטלפונקט, מנהלת תחום הפיתוח הארגוני בנטפים, צילום: דוד גרב

מיה פרי-מיטלפונקט, מנהלת תחום הפיתוח הארגוני בנטפים: "בשנתיים האחרונות הובלנו ביחד עם המחלקה המסחרית שלנו תהליך של הגדרת הייעוד, החזון, הדרך, והערכים של החברה. התהליך נעשה באופן שיתופי ומשתף, והתבסס על ניתוח סיפורי הצלחה של עובדים ברוח 'חקר מוקיר'. בתהליך זה למדנו את גורמי ההצלחה שלנו בעבר ובהווה, וקפיצת המדרגה שאנחנו צריכים לעשות כדי להגשים את החזון שלנו לעתיד. אנו גאים על המעורבות, השותפות, והעניין שהפגינו העובדים שלנו בתהליך גיבוש 'עמוד השדרה הארגוני', ומתפעלים מהאופן בו הוא מוטמע בחברה רק מספר חודשים מאז השקתו".

נטפים היא החברה המובילה בעולם בפתרונות להשקייה בטפטוף ובמיקרו-השקייה להשגת חקלאות בת-קיימא. לחברה 28 חברות-בת, 16 מפעלי ייצור ולמעלה מ-4,000 עובדים ברחבי העולם, אשר בעזרתם היא מספקת פתרונות חדשניים ליותר מ-110 מדינות ברחבי העולם. נטפים, שהוקמה בקיבוץ חצרים בשנת 1965, מציינת השנה 50 שנות פעילות תחת הכותרת: "50 שנות עיצוב העתיד". היא סללה את הדרך למהפכת ההשקייה בטפטוף ויצרה שינוי תפיסתי שהוביל להשקייה בספיקה נמוכה (low-flow) המאפשרת לגדל יותר יבולים באמצעות פחות משאבים. נטפים מציעה מגוון רחב של פתרונות השקיה יעילים ומתקדמים הכוללים טפטפות ושלוחות טפטוף, ממטירים ומוצרי בקרת השקייה וניהול גידולים (CMT) ומערכות חממה. פתרונות ההשקיה היעילים בליווי התמיכה האגרונומית והטכנית שהחברה מציעה, מגדילים את הנצילות החקלאית ותורמות לחיים בעולם בר קיימא.