הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פרס התעשייה הקיבוצית לחיים מילר - חבר יחידת 'הנוקמים' של הפלמ''ח


מילר יקבל את הפרס על פועלו במשך למעלה משבעה עשורים לפיתוח מפעל המתכת של קיבוץ כפר מנחם, יצירת מקומות עבודה לתושבי הסביבה וחיזוק הפריפריה. במלחמת העולם השנייה נשלח ע''י הפלמ''ח לאירופה והצטרף ליחידה שעסקה בחיסול חיילים נאצים. גם כיום, בגיל 94 הוא מתייצב לעבודה מידי יום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-12-2015



חיים מילר על המלגזה בקיבוץ, צילום: יח''צ

חיים מילר, בן 94, חבר קיבוץ כפר מנחם נבחר ליקיר התעשייה הקיבוצית לשנת 2015, כאות הוקרה על פועלו במשך למעלה משבעה עשורים לפיתוח מפעל המתכת אותו הקים בקיבוץ, יצירת מקומות עבודה לחברי הקיבוץ ותושבי הסביבה וחיזוק הפריפריה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מילר נמנה על קבוצת עולי גרמניה שהקימה בראשית שנות ה-40 את בית המלאכה לתיקונים של קיבוץ כפר מנחם, שבהמשך הפך למפעל המתכת של הקיבוץ. במלחמת העולם השנייה גויס למחלקה הגרמנית של הפלמ''ח, ונשלח לאירופה להצטרף ליחידת "הנוקמים" שעסקה בחיסול חיילים נאצים. לפני מלחמת השחרור ובמהלכה, עסק בית המלאכה בייצור סט"נים ואקדחים לארגון ההגנה. בין התפקידים שמילא, היה מילר גם אחראי על ניהול הסליק של הקיבוץ.

בשנת 1946 חזר משירותו הצבאי לקיבוץ ומאז ועד היום, משך כ-70 שנה, הוא עובד במפעל, מרבית התקופה כמנהל ייצור ומחסנאי ראשי. מדי יום היה פותח את שערי המפעל בשש בבוקר ונועל אותם בשש בערב. בגיל 90, למורת רוחו, דרש ממנו מנהל הבטיחות להפסיק את עבודתו על המלגזה, אולם גם כיום הוא ממשיך להתייצב לעבודה מידי יום ועובד 6 שעות ברציפות.

מילר יקבל את האות במסגרת הכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית שיערך ביום רביעי, 16 בדצמבר, בהשתתפות מאות מנהלי מפעלים, ראשי ההנהלות הכלכליות ומזכירי קיבוצים.