הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נחנכה חצר הטרקטורים של ג'ון דיר במוזיאון העמק ביפעת


מוזיאון העמק מתעד, מציג ומספר את סיפורם המופלא של מתיישבי עמק יזרעאל החלוצים שהתיישבו בו בשנות העשרים של המאה העשרים, ועד הקמת המדינה. הפרויקט התאפשר הודות לשיתוף פעולה של המועצה לשימור אתרי מורשת, פרוייקט 'ציוני דרך' של משרד ראש הממשלה, משרד החקלאות ומנהל התרבות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-11-2015



חצר ג'ון דיר במוזיאון. צילום: מוזיאון העמק ביפעת

פרוייקט חצר הטרקטורים של ג'ון דיר, נחנך בשבוע שעבר במוזיאון העמק ביפעת, במסגרת הכנס השנתי לזכרו של עודדי ארצי, מייסד המוזיאון. הפרוייקט התאפשר הודות לשיתוף פעולה ותקציבים של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, פרוייקט 'ציוני דרך' של משרד ראש הממשלה, משרד החקלאות וכן מנהל התרבות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מוזיאון העמק בקיבוץ יפעת מתעד, מציג ומספר את סיפורם המופלא של מתיישבי עמק יזרעאל, החלוצים שהתיישבו בו בשנות העשרים של המאה העשרים, ועד הקמת המדינה. מוזאון העמק מתרכז בסיפורם של הקיבוצים והמושבים בעמק, שמעשיהם היוו אות ומופת להתפתחות החברה הישראלית, ולעיצוב דמותה ותרבותה טרם הקמת המדינה. במוזיאון נמצאת תצוגה מהגדולות בארץ בנושא ההתיישבות, המספרת את סיפור החלוצים בעמק בשנים 1911 – 1951.

סגן ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, עידו דורי: " השנה, אנו חונכים בשמחה גדולה, את הפרוייקט של חצר הטרקטורים של ג'ון דיר, שמתאפשר הודות לפרוייקט המורשת 'ציוני דרך' שמוביל משרד ראש הממשלה, במסגרתו הועברו תקציבים מבורכים לשדרוג תצוגות במוזיאון, שילוט, הקמת תצוגה חקלאית גדולה יותר והטמעת חצר ג'ון דיר. תודה למשרד ראש הממשלה על התקציבים החשובים – למועצה לשימור אתרי מורשת בישראל – עמרי שלמון, ואליהם מצטרפת התמיכה החשובה של מנהל התרבות ומשרד החקלאות התומך באמצעות המועצה. המורשת המפוארת של העמק שלנו, המונצחת פה במוזיאון ומתארת את המעשים המופלאים שעשו חלוצי תחילת המאה, מקבלים חיים חדשים ונחשפים לקהלים גדולים יותר וצעירים יותר, הודות למיזוג שבין חדש לישן, לשדרוג התצוגות, הוספת מוקדי עניין והפיכת המוזיאון לרלוונטי גם היום''. דורי הודה גם להנהלת המוזיאון – לברקת כהן ואבנר גלילי, על עשייתם המבורכת.

הטקס נערך במעמד ראובן פינסקי ראש פרוייקט ציוני דרך במשרד רה"מ, רפרנטית אתרי המורשת ליאורה בארי, מנכ"ל המועצה לשימור אתרים עמרי שלמון, נציגת מנהל התרבות שלומית נמליך, נציגת משרד החקלאות דרורה נחום, סגן ראש המועצה האזורית עידו דורי , הנהלת המוזיאון והעמותה וכן משפחתו של עודד ארצי ז"ל.