הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל וסין חתמו על הסכם לשיתוף פעולה מחקרי חקלאי


שר החקלאות אורי אריאל נפגש עם סגן ראש ממשלת סין ושר החקלאות הסיני בלשכתו בבית דגן. במסגרת הביקור נתחם הסכם עבודה משותף לשתי המדינות בתחומים מקצועיים, מדעיים ומסחריים, הכולל קבוצת עבודה משותפת לקידום ויישום שיתוף הפעולה, חיזוק הסחר בין המדינות, מיזמים משותפים ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-11-2015



ביקור המשלחת הסינית בלשכת שר החקלאות, צילום:

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל, אירח ביום חמישי האחרון את סגן ראש ממשלת סין Wang Yang וסגן שר החקלאות הסיני Yu Xinrong בלשכתו בקריה החקלאית בבית דגן. במסגרת הביקור חתמו שר החקלאות הישראלי וסגן שר החקלאות הסיני על תוכנית פעולה משותפת לחיזוק שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחום החקלאי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הרקע לחתימת ההסכם היה פגישתם של שרי החקלאות של שתי המדינות, אשר התקיימה בחודש אוגוסט האחרון בבייג'ינג, במסגרתה סיכמו השניים להרחיב את שיתוף הפעולה בין המדינות. תכנית העבודה מתבססת על שיתוף הפעולה החקלאי הקיים במגוון תחומים: מקצועי, מדעי ומסחרי.  ההסכם כולל, בין היתר, קבוצת עבודה משותפת לקידום ויישום שיתוף הפעולה, חיזוק הסחר בין המדינות, מיזמים משותפים ועוד.

בין סעיפי ההסכם:

• הקמת מנגנון שיתוף פעולה - הקמת קבוצת עבודה ישראל-סין שתקיים פגישות סדירות במטרה להעלות רעיונות ומידע אודות מדיניות חקלאית, לנסח תכניות שיתופי פעולה ולאתר מיזמי מפתח.

• חיזוק הסחר ושיתוף פעולה כלכלי - קידום סחר חקלאי הדדי ושיתוף פעולה כלכלי ועידוד יזמים מתחומי החקלאות והמזון משתי המדינות. היוזמות המדוברות יהיו תחת הקפדה על איכות ובטיחות מוצרי המזון ותוך בקרה של המערכות להגנת הצומח של שתי המדינות. מטרתן העיקרית של החלטה זו היא להאיץ את נפח הסחר החקלאי בין סין לישראל ל- 450 מיליון דולר עד לשנת 2020.

• קידום שיתוף פעולה במדע וטכנולוגיה - חילופי חומר גנטי, חקלאות מדברית, טיפוח צמחים ובעלי חיים, דרכים מגוונות לחיזוק בטיחות ואיכות המזון והקמה משותפת של מרכזי מחקר ומעבדות.

• חיזוק שיתוף הפעולה בכינון מיזמים - הצדדים יקדמו מיזמי שיתוף פעולה בתחום החקלאות, כגון: מרכז הדגמה סיני-ישראלי במחוז העצמאי Ningxia Hui.

• הרחבת שיתוף פעולה בהכשרה והדרכה - תכניות הכשרה והדרכה באמצעות משרד החוץ והמרכז הסיני-ישראלי להכשרה בחקלאות שבאוניברסיטה החקלאית של בייג'ינג.

• הרחבת תחומי שיתוף הפעולה - חיזוק שיתוף הפעולה לקיום סמינרים בתחום המזון, הדגה ועוד.

• שיתוף פעולה באפריקה – עידוד השתתפות המגזר הפרטי בשיתוף הפעולה החקלאי באפריקה.


פרופ' שנאן הרפז מסביר לסגן רוה"מ הסיני על פיתוחים בתחום הרפת, צילום: מכון וולקני

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: "אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה הכלכלי והמסחרי בין ישראל לסין. יש הצלחות רבות, אבל זה לא מספיק. יש לעשות יותר להרחבת והעמקת הקשר בין שתי המדינות ומטרת המפגש הזה היא להתקדם להישגים נוספים. נגביר את היצוא לאסיה ובכך נעזור לחקלאים ונצמצם את החרם האירופי"

מנהל מכון וולקני, פרופ' יורם קפולניק: "כיום סין היא מדינה בה ענף החקלאות נמצא בתהליך של צמיחה. מצב זה מהווה כר פורה למדענים וחוקרים ישראלים לתרום מהידע הרב שישנו בישראל ויכול לסייע באופן ניכר לחקלאים ברחבי סין. יתרה מכך, הידוק הקשרים האקדמיים בתחום החקלאי בין ישראל וסין יהווה מכפיל כוח לענף החקלאות הישראלי אשר ייהנה מתקציבי מחקר גדולים יותר.