הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אפולוניה: הקרקעות המזוהמות ישוקמו לטובת אלפי יחידות דיור


השר להגנת הסביבה אבי גבאי, סייר היום באתר אפולוניה בהרצליה בשטח שישוקם במסגרת פרויקט שיקום הקרקעות של המשרד להגנת הסביבה. 3,000 יחידות דיור עתידות להיבנות באתר לאחר שיקום הקרקע בשטח של 487 דונמים. על פי הערכות, עד סוף שנת 2017 יחלו עבודות הבנייה במקום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-11-2015



השר להגנת הסביבה אבי גבאי וראש עירית הרצליה משה פדלון באפולוניה, צילום: המשרד להגנת הסביבה

השר להגנת הסביבה אבי גבאי, סייר היום (ג') באתר אפולוניה (נוף ים) בהרצליה יחד עם מנכ"ל משרדו ישראל דנציגר, ראש העיר משה פדלון, ונציגים של גופים ממשלתיים נוספים. מטרת הסיור היתה לבחון מקרוב את הליך שיקום הקרקע שיבוצע באתר בשנים הקרובות, ויזרז את פיתוח 487 הדונמים לבנייה למגורים. בסיור נכחו גם עדיאל שומרון, מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל ומנהלת הותמ"ל דקלה פרסיקו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי ההערכות, באזור זה עתידות להיבנות כ- 3,000 יחידות דיור שישווקו בשיטת "מחיר למשתכן". אתר אפולוניה בו פעלו בעבר מתקנים של תע"ש שזיהמו את הקרקע נחשב ל"מקרה מבחן" דרכו יגבשו הגורמים המקצועיים מתווה לטיפול גם באתרים נוספים של קרקעות מזוהמות, בעיקר באתרים של תע"ש ומחנות צה"ל המפונים. מטרת הפרויקט היא להעמיד את הקרקעות המשוקמות לבנייה למגורים, ללא כל סיכון בריאותי למשתכנים, בזמן הקצר ביותר וברמת עלות נמוכה ככל הניתן. הקרקעות הנוספות שדורשות שיקום נמצאות רובן בלב אזורי ביקוש, בין היתר ברמת השרון, צריפין ושדה דב. על פי הערכות, שטחים אלה ונוספים צפויים להכיל בעתיד, בתום השיקום, כ- 85 אלף יחידות דיור .

במסגרת הסיור הוצגו לשר לוחות הזמנים לעבודות השיקום ע"י החברה לשירותי איכות הסביבה שהוכרזה כזרוע הביצוע של הממשלה לניהול הפרויקט. על פי הערכותף עד סוף שנת 2017 הקרקע תשוקם ויחלו עבודות הבנייה באתר. לפרויקט שיקום הקרקעות נרתמים לעבודה משותפת המשרד להגנת הסביבה, משרד האוצר, משרד הביטחון, רמ"י, מנהל התכנון ורשות המים.

כזכור, על פי הצעתם של השר להגנת הסביבה ושר האוצר, לפני כחודש החליט קבינט הדיור כי החברה לשירותי איכות הסביבה תהיה זרוע הביצוע לעניין שיקום קרקעות המדינה, בתיאום עם רשות מקרקעי ישראל ורשות החברות הממשלתיות. ההצעה הובאה בעקבות הצורך הדחוף לקדם את הטיפול בקרקעות שיפונו על-ידי צה"ל, בין היתר, בשל המשבר בשוק הדיור והאפשרות לשווק קרקעות בהיקף רחב לאחר שיקומן.

השר להגנת הסביבה אבי גבאי: ''הממשלה לוקחת צעד קדימה בנושא שיקום הקרקעות ולוקחת אחריות כפולה – אנחנו פועלים כרגולטור וגם מבצעים בעצמנו את השיקום. ניצבת כאן היום שורה של גורמים ממשלתיים ועירוניים שאנחנו רותמים לנושא ונמשיך לפעול יחד כחלק מהפתרון למשבר בשוק הדיור"