הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עמק יזרעאל: טייסת העמק - מזל''ט חדש לשימוש בשגרה ובחירום


חברת אלביט תרמה למועצה אזורית עמק יזרעאל המתפרשת על פני 350 אלף דונמים מזל''ט מסוג 'רוכב שמים' לשימוש בשגרה ובחירום. קב''ט המועצה: רצינו שתהיה לנו את היכולת לראות דברים מהאויר בנושאי איכות סביבה, בטחון, גניבות חקלאיות, ועוד. את המזל''ט יפעילו שישה טייסי חיל האויר תושבי העמק

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-11-2015



   צילום: ישראל פרץ - באדיבות מועצה אזורית עמק יזרעאל
    
מהרוכב הראשון אלכסנדר זייד ל'רוכב שמים': בטקס חגיגי שהתקיים במועצה האזורית עמק יזרעאל, נמסרה למחלקת הבטחון של המועצה מערכת מזל"ט מסוג "רוכב שמים" שתרמה חברת אלביט לשימוש המועצה  בעתות שגרה וחירום.  בטקס נכחו ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, צוות הנהלת המועצה, קב"ט המועצה וכן נציגי חברת אלביט שהציגו את המזל"ט ואת יכולותיו.
    
» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק
    
קב"ט המועצה מש אלקנה, סיפר כי הכל התחיל מחלום להקים יחידה אוירית בעמק יזרעאל. המועצה האזורית עמק יזרעאל מתפרשת על פני 350 אלף דונמים והיא מהגדולות במועצות האזוריות בישראל - 40 ישובים הפרושים מעין דור וגזית במזרח ועד עדי ואלון הגליל באשכול הצפוני, הושעיה הסמוכה לצומת גולני וכפר יהושע הסמוכה ליוקנעם.
    
"רצינו שתהיה לנו את היכולת לראות דברים מהאויר למטה, בשטח, בנושאים של איכות סביבה, השלכת אשפה, בטחון, גניבות חקלאיות, ועוד'' אומר אלקנה. ''הכלי הזה - רוכב השמים, נותן לנו את היכולת הזו: יש לו מערכת תרמית שיכולה לראות בלילה, מצלמה שיכולה לתעד את השטח, גובה טיסה ואפשרות להתרחק מהבסיס עד 15-20 ק"מ. היכולות האלו מאפשרות לנו לקבל תמונת מצב בימי שגרה, גם אם מדובר על בעיות תחבורתיות, מצבי חירום מסוגים שונים, גניבות חקלאיות, עבירות של השלכת פסולת ופגיעה בסביבה ועוד".
    
המזל"ט החדש שוקל כ- 7 ק"ג, טס ברדיוס של עד 20 ק"מ, אמין מאוד, מונחה GPS, בעל מצלמה, חשמלי ושקט מאוד.  את המערכת יפעילו שישה טייסי חיל האויר תושבי העמק, שכולם עברו הכשרה ארוכה בכדי להטיס את המערכת החדשה.
    
אייל בצר ראש המועצה, ברך על המזל"ט החדש ואמר: "מזל טוב על המזל"ט – הרעיון של להתרומם מעל הקרקע החל עוד בימי אלכסנדר זייד, השומר המיתולוגי של העמק שרכב על סוסתו והיטיב לראות. מהרוכב הראשון יש לנו היום רוכב שמיים. אני מברך על היוזמה הזו ועל הביצוע, למרות שהדרך לכך לא הייתה קלה, בסופו של דבר הגענו לרגע המובטח. תודה לידידי המועצה שסייעו מאוד בפרוייקט: תושבי המועצה עדי רוזנפלד, ויוסי אקרמן, נשיא ומנכ"לאלביט לשעבר. תודה לחברת אלביט שתרמה את המערכת לשימוש המועצה במסגרת פיילוט – השמים הם כבר לא הגבול עבורנו. במסגרת השאיפה שלנו למצויינות – חשוב לנו להשתפר בתחום איכות הסביבה, המוכנות לחירום, זה בולט במיוחד בימים כאלו בהם המדינה שלנו חווה ימים לא פשוטים וכאן בעמק אנחנו מקפידים לשמור על שגרה ושכנות טובה בתקווה שהרוח הטובה הזו תגיע גם למקומות נוספים בארץ."