הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות: שביתת הרופאים הווטרינריים תפגע באספקת המזון


במשרד החקלאות ממליצים לצרכנים להיערך למחסור בבשר עוף, בשר בקר ודגים בשל סכסוך עבודה שהכריזו הרופאים הווטרינריים של הרשויות המקומיות. השביתה שתחל בשבוע הבא היא בעקבות יוזמה ממשלתית להחזרת סמכויות הפיקוח על מזון מן החי לידי המדינה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-10-2015



צילום: מועצת הבקר

הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות הכריזו על סכסוך עבודה בעקבות יוזמה של משרדי החקלאות, הבריאות והאוצר להחזרת סמכויות הפיקוח על מזון מן החי לידי המדינה. עקב כך, במשרד החקלאות ממליצים לצרכנים להיערך למחסור במזון מן החי כמו בשר עוף, בשר בקר ודגים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כיום, הפיקוח על המזון מן החי מתבצע על ידי הרשויות המקומיות, באמצעות הרופאים ווטרינריים, בכפוף להחלטת העירייה וראש העיר אשר קובעים את התקציב ושעות העבודה של הרופאים. על פי התכנית המקודמת כיום בחקיקה, יוקם תאגיד סטטוטורי חדש המשותף למשרדי החקלאות והבריאות, שיעסיק רופאים וטרינריים בפיקוח על ייצור, הפצה ומכירת מזון מן החי. ''התאגיד ישפר וייעל את תהליך הפיקוח על מפעלים לייצור מזון מן החי, ייעל את ההפצה ויצמצם את עלויותיה ויגביר את הפיקוח בנקודות למכירת מזון. חקיקה זו תקצר את שרשרת השיווק ובאמצעותה יחסכו מיליוני שקלים מדי שנה לכלל הציבור, שיתורגמו להורדת המחירים לצרכן'' אומרים במשרד החקלאות.

השביתה מתוכננת להתחיל בעוד כשבוע ב-26 באוקטובר 2015. במשרד החקלאות מתריעים מפני נזקי השביתה המתוכננת אשר בגינה עלול להיווצר מחסור של כ-25% בבשר עוף, בשר בקר ודגים. עוד מזהירים במשרד החקלאות כי השביתה תשליך גם על תחומים אחרים, כמו סבל מיותר שייגרם לבעלי חיים שסובלים מהתעללות ברחבי הערים, כתוצאה מהעדר רופאים ווטרינרים.