הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחירי הלחם והחלה שבפיקוח צפויים לרדת בכ-3%


שרי הכלכלה והאוצר חתמו הבוקר על צו להפחתת מחיר הלחם והחלה שבפיקוח, זאת בעקבות המלצת ועדת המחירים המשותפת לשני המשרדים. ההוזלה נובעת עקב ירידה מתמשכת במחירי החיטה בעולם. מחירו של לחם אחיד פרוס יירד ב-22 אג' ומחיר החלה ב-16 אג'

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  09-09-2015




שר הכלכלה אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון חתמו הבוקר (ד') על הצו להפחתת מחירי הלחם והחלה שבפיקוח, בשיעור של 3.02% - זאת בעקבות המלצת ועדת וועדת המחירים המשותפת לשני המשרדים, לאור הירידה המתמשכת במחירי החיטה בעולם. עדכון המחיר האחרון התבצע בחודש יוני האחרון, אז ההפחתה היתה בשיעור של 4.8% - גם היא עקב ירידה במחירי התשומות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שר הכלכלה אריה דרעי: ''הורדת מחירי הלחם המפוקח, ערב ראש השנה לקראת חגי תשרי, תאפשר למשפחות רבות בישראל, בעיקר למשפחות נזקקות וקשות יום, לשלם פחות על מצרך יסוד - הנצרך בכל בית. אני פועל לנצל כל הזדמנות להורדת מחירים, בעיקר מחירי מוצרי היסוד ובכך להביא להורדת יוקר המחיה ולשיפור ולהעלאת רמת חיי משפחות רבות בישראל".

שר האוצר משה כחלון אמר: "כשמחירי התשומות בעולם יורדים, חשוב וצריך לעדכן בהתאם את מחירי הלחם. וועדת הפיקוח במשרד האוצר עוקבת באופן תדיר אחר מחירי התשומות וכך מתאפשר לנו להקל על הצרכנים ולהוזיל את עלויות הלחם כמוצר בסיסי לבית, וכשזה קורה בערב ראש השנה זה אפילו משמח יותר כסימן לשנה חדשה של הקלה ביוקר המחיה"

עם סיום הליך החתימה על הצווים, יפורסם מחיר הלחם המפוקח החדש והמחייב.