הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השווקים לפלפלים מישראל - סקירה תקופתית 2014/15


בסקירה של החטיבה למחקר כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות, מוצגת תמונת מצב עדכנית של ענף הפלפל בישראל, שהגיע לנקודת שבר בשנת 2008. מנקודת זמן זו ואילך, חלה שחיקה מתמשכת בענף. במטרה לסייע בצמצום היקף גידול הפלפלים בערבה, נקבע נוהל חדש לתמיכה בהסבת שטחי גידול באזורי עדיפות לאומית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-08-2015



פלפלים לייצוא בערבה, צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בכמות של הפלפלים המיוצרים בישראל והיצוא הפך אפיק השיווק העיקרי עבור חלק מאזורי הגידול. יעד היצוא המרכזי והמסורתי של הפלפל מישראל היה מערב אירופה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק
  
התחרות שהתגברה עם השנים בשוק המערב אירופי וירידת המחיר שפדה הפלפל הישראלי הביאו לניתוב התוצרת הישראלית לכיוונה של רוסיה. מהלך זה לווה אצל רבים מהמגדלים במעבר לזנים בעלי פרי גדול, המבוקש בשוק הרוסי. נקודת השבר של הענף היתה המשבר הכלכלי שפקד את אירופה בשנת 2008. מנקודת זמן זו ואילך הלך שער האירו ונחלש מול השקל והתבטא בירידה חדה בפדיון ושחיקת רווחיותו של הענף.

בסקירה זו מוצגת תמונת מצב עדכנית של ענף הפלפל בישראל והמגמות במסחר באירופה ובשוק המקומי.כיום, במטרה לסייע בצמצום היקף גידול הפלפלים בערבה נקבע נוהל תמיכה חדש, לשנים 2015 ו-2016, לתמיכה בהסבת שטחי גידול פלפלים באזורי עדיפות לאומית, לחקלאים ותיקים וחדשים.

מטרת הנוהל לסייע בהשקעות של חקלאים יצואנים, מאזורי עדיפות לאומית, להסב חלק משטחי גידול הפלפלים לטובת גידולים נוספים.

  לקריאת הסקירה התקופתית לחצו כאן