הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כנס להעלאת המודעות לנחיצות בגידול ושימוש בקנאביס רפואי


ענף החקלאות באיגוד השמאים בישראל יקיים החודש כנס בנושא הרחבת גידול הקנאביס למטרות רפואיות. יו''ר ענף החקלאות באיגוד השמאים: ''הרחבת גידול הקנאביס במגזר החקלאי בארצנו למטרות רפואיות ובעיקר ליצוא, יש בה כדי לשכך את כאבם של החקלאים ולרפא את החקלאות המסורתית, הדואבת והמיוסרת ממילא''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-08-2015



Cannabis sativa דרך ויקישיתוף

איגוד שמאי הביטוח מתגייס למען החקלאות, החקלאים והחולים ויקיים ביום ה' 13.8.2015 כנס בנושא: "הרחבת גידול הקנאביס למטרות רפואיות במגזר החקלאי". בכנס ישתתפו: מנכ"ל "שאיפה לחיים" ד"ר תמיר גדו, שידבר על "היבטים כלכליים בגידול הקנאביס", חה"כ תמר זנדברג, יו"ר הוועדה למלחמה בסמים שתתייחס בדבריה לעניין קידום לגליזציה, חה"כ לשעבר משה פייגלין שידבר על חירות האדם בהקשר השימוש בקנאביס רפואי, מזכיר ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח שידבר על הצורך בהטמעת והסדרת גידול הקנאביס כתבלין בהתאם לחוק מועצת הצמחים ופרופ' עודד שוסיוב, מומחה לפיזיולוגיה של הצמח שיתייחס לאתגרים שבגידול הקנאביס הרפואי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

רב סרן במיל', אופיר אנידג'אר, שהשתתף במבצע "צוק איתן" ונפצע כתוצאה מפגיעה ישירה של טיל, יספר את סיפורו האישי ויציג את הדרך הלא פשוטה שעבר בדרך אל קבלת הקנאביס. "עברתי שיקום של כמעט שנה וסבלתי מכאבים קשים ביותר בעקבות פגיעת הדף במוח, כאבים שלא אפשרו לי לישון יותר משעתיים בלילה ולא אפשרו לי לקום בבוקר מהמיטה. הרופאים החלו לנסות איתי כל מיני תרופות, חלקן חדישות ביותר כמו זריקות ישירות לראש, שמן סטיבקס ועוד. שום דבר לא עזר. בשלב הזה הגשנו רישיון לקנאביס, כרגע קיבלתי רישיון לשימוש בקנאביס כשמן. השימוש בו הוריד את עצמת הכאבים בצורה דרמטית, אבל אני ממתין לאישור לעישון של הצמח, כי התהליך הכימי של חימום הפרח מכניס יותר מולקולות לגוף ומחליש עוד יותר את עצמת הכאב, לא חייבים לעשן את הצמח, אפשר להשתמש במכשירי אידוי."  אל אופיר יצטרפו חיילים נוספים פצועי "צוק איתן" אשר חלקם זכו לקבל את האישור המיוחל להשתמש בקנאביס וחלקם עדיין נמצאים במרוץ המכשולים בדרך אל האישור המיוחל.

לדברי עמוס רגב, יו"ר ענף החקלאות באיגוד השמאים: "הרחבת גידול הקנאביס במגזר החקלאי בארצנו למטרות רפואיות ובעיקר ליצוא, יש בה כדי לשכך את כאבם של החקלאים ולרפא את החקלאות המסורתית, הדואבת והמיוסרת ממילא מאסונות טבע, מנפילת הרובל ברוסיה, מהמלחמות עם שכנינו, ממבצע "צוק איתן" שהתרחש לפני כשנה והותיר את החקלאים בדרום הארץ ובעיקר בעוטף עזה ובסביבתו, חשופים בצריח ומגזירות האוצר שמשמעותן חיסול ענפים חקלאים שלמים – ענף הצאן, הביצים, דגים ופטם''.

עוד מוסיף רגב, כי ''בסוגיית הקנאביס קיימות בקרבנו מחלוקות תהומיות, אולם ניתן לקבוע כללים ותקנות על מנת למנוע סחף במהלך שכזה, ובכך לתת תוקף חוקי לעניין. בצעד שכזה, החקלאות תפרח, הפשיעה תדעך והחולים יזכו לשיפור ניכר באיכות חייהם. הפחד ממהלך שכזה הינו טבעי ומהווה תגובה אינסטינקטיבית לסכנה פוטנציאלית אפשרית, אך לאמיתו של דבר אין מדובר בפחד אמיתי אלא בפחד מדומה שניתן להתגבר עליו באופנים שונים, לקחת אחריות על עצמנו ולפעול למרות הפחד. כך פעלנו כעם וכך פעלנו כיחידים. הפחד ממהלך שכזה משתק ומקבע. זו לא תכונה שמתאימה לנו, זה בניגוד ל-DNA שטבוע בנו. אסיים במשפט: כל העולם כולו גשר צר מאוד, והעיקר לא לפחד כלל"

עו"ד דורון חבקין, יו"ר איגוד השמאים: "החקלאים בערבה מנהלים מלחמת הישרדות אחרונה מול מנהלי הבנקים. חובות של נחלה בודדת עשויים להגיע לעיתים לכמה מיליוני שקלים לבנק. בעל הנחלה לא מסוגל להחזיר את החוב ופשיטת הרגל היא עניין של זמן. הממשלה יכולה לפתור את הבעיה בכך שתכריז על אזור הערבה כשטח חקלאי מוכרז סגור לגידול קנאביס ליצוא בלבד לחברות תרופות המשתמשות בחומרים הפעילים בצמח כחלק מהרכב התרופות. כל התשתיות קיימות הרי כבר קיימות ובערבה יש כ -24,000 דונם המחכים לשינוי המתבקש. השוק החוקי בקנאביס בארה"ב עומד על 35 מיליארד דולר בשנה, האם נוכל לוותר על ההכנסות משוק זה? חקלאות הערבה חייבת שינוי ומיד! אין כאן חשש שנצטייר כמדינה המגדלת סמים. חוקים קיימים וחדשים יוכלו להסדיר את העניין החוקי. ההכנסה הנקייה (רווח נטו) לנחלה אחת בשנה, יכולה להגיע לחצי מיליון ₪ ולפתור את כלל הבעיות הכלכליות של חקלאי הערבה."

יום חמישי 13.8.15 בשעה 16:00 במכון מופ"ת, רח' שושנה פרסיץ 17, ת"א.
יש להירשם מראש במזכירות האיגוד בטלפון: 03-5615516,
או באמצעות המייל: igud@shamaeim.co.il