הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ועידת ישראל לגינון ה-2


לאור ההצלחה הגדולה בשנה שעברה, תתקיים גם השנה ועידת ישראל לגינון - האירוע החשוב והיוקרתי למקבלי החלטות בענף. הועידה שהוקמה במטרה להעלות לסדר היום הציבורי בישראל את חשיבות ההשקעה בגינון ויתרונותיו הגדולים בכל תחומי החיים, תערך בסוף חודש אוגוסט בקרית שדה התעופה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-07-2015




אין עוררין על כך שגינון יפה ברחובות העיר, במוסדות, בשכונה ובגינה הפרטית הוא אחד הגורמים המרכזיים שמוסיפים לנו טעם לחיים. ראשי הערים בישראל יודעים היטב שגינון מושקע הוא גורם משיכה לאוכלוסייה חזקה ואפילו שיקול מרכזי בבחירות לראשות העיר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

״ועידת ישראל לגינון״ הוקמה במטרה להעלות לסדר היום הציבורי בישראל את חשיבות ההשקעה בגינון והיתרונות הגדולים לאיכות החיים, לכלכלה, להגדלת התעסוקה וכמעט לכל תחום בחיינו. ואכן הוועידה הראשונה נחתמה בהצלחה רבה- השתתפו בה השר להגנת הסביבה, ראשי רשויות, ראשי השלטון המרכזי בישראל, אדריכלי נוף, מנהלים בכירים ברשויות (שפע, גינון, רכש, גזברים) קבלני הגינון המובילים בישראל, מתכננים, משתלות יצור, משתלות דרכים, מנהלי בתי מלון, בתי אבות, בתי חולים, אצטדיונים, גננים ועוד .

הוועידה הצליחה להעלות את המודעות להשפעה הרבה שיש לטיפוח המרחב הציבורי על איכות חיי התושבים במדינתנו בקרב מקבלי ההחלטות ומובילי דעת הקהל בישראל. יותר מכל הצליחה הועידה ליצור מפגש בלתי אמצעי בין חמש מאות מובילי הענף מפגש שהניבו את העסקאות הגדולות והמשמעותיות ביותר בישראל.

ועידת ישראל לגינון ה-2 שתתקיים בחודש אוגוסט הקרוב, לקראת תום שנת השמיטה, תעסוק בין היתר בחשיבות טיפוח עצי הצל במרחבים הציבורים במדינת ישראל שהיא ארץ חמה, בה לפחות שמונה חודשי קיץ. אין ספק שישראל זקוקה לשמירה על העצים הקיימים ושתילת עצים רבים אשר ישנו את איכות חיינו מקצה לקצה.

כמו כן תעסוק הוועידה בהשפעה של הסביבה הירוקה והפורחת על התנהגות התושבים ואפילו על חינוך הילדים. מחקרים רבים מוכיחים שממדי הפשע בסביבה מוזנחת גדולים פי כמה וכמה. נושא נוסף שידון בוועידה הוא השפעת הגינון על היקפי התיירות- אנו סבורים שככל שנטפח את הגינון כך יגדלו כמויות התיירים שיפקדו את ארצנו.
גני ורסאי בצרפת, גני טיבולי באיטליה ואפילו הגנים הבהאים שלנו מושכים מיליוני תיירים בכל שנה בזכות גינון מיוחד.

תוכנית הועידה:
08:30-10:00 התכנסות, ארוחת בוקר ומינגלינג
10:00-10:30 ברכות ודברי פתיחה
מר חיים אלוש- מנכ"ל קבוצת משוב
מר אבי גבאי- השר להגנת הסביבה
אדר' אבנר אקרמן- יו"ר איגוד מהנדסי ערים
נציג קבלני הגינון בישראל
נציג הגננים

10:30-11:15 מושב ראשון: עצים לשינוי פני המדינה
אחת הבעיות החמורות במרחב הציבורי בישראל היא היעדרו של צל. המטרה היא ליצור שינוי במרחבים העירוניים בישראל שיקטינו את זיהום אויר ויספקו הגנה מפני השמש היוקדת: בכיכרות, בגנים הציבוריים, בחצרות בתי הספר וגני הילדים, במתקני הספורט ובחופי הים. בהשתתפות: אדר' אבנר אקרמן- יו"ר איגוד מהנדסי ערים, מר גיל רוזנברג- אגרונום בכיר, מר יהודה בן חמו- ראש עיריית כפר סבא.

11:15-12:05 מושב שני- שילוב מזרקות וגינון דומם
המושב יעסוק ביתרונותיו של הגינון הדומם ובמגמות עולמיות בשילוב מזרקות במרחב הציבורי.

12:05-12:35 הפסקה קפה ומינגלינג

12:35-13:25 מושב שלישי- מדשאות טבעיות ודשא סינטטי
המושב יעסוק בצורך ההולך וגובר במדשאות בפארקים, באיי תנועה, במגרשי כדורגל וגולף והעלויות הגבוהות של ההקמה והתחזוקה.

13:25-14:15 מושב רביעי- מזיקים ופולשים בישראל
סכנה גוברת לגינון העירוני, לטבע לבריאות הציבור, לחקלאות ולכלכלה.
חדקונית הדקל, נמלת האש, מאינה מצויה ויתוש הטיגריס האסיאתי הם רק חלק קטן מהפולשים והמזיקים שחדרו לישראל והפכו ל״מכת מדינה״. מה הם הדרכים היעילות לטפל בהם? איך למנוע חדירת פולשים ומזיקים חדשים? למה לא מקימים רשות לאומית שתילחם במזיקים ובפולשים?

14:15-14:45 טקס חלוקת אותות נבחרי השנה של העיתון ״ גנים ירוקים״
בהשתתפות מר שלמה דולברג- מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, מר נאור ירושלמי- מנכ"ל חיים וסביבה, מר גיל רוזנברג- אגרונום בכיר.

15.00-16.00 ארוחת צהריים חגיגית ועשירה

*התוכנית ניתנת לשינויים

ועידת ישראל לגינון ה-2
יום ד׳ 26 לאוגוסט, מרכז הכנסים והקונגרסים ״אווניו״ קריית שדה התעופה

להרשמה מוקדמת לאירוע לחץ כאן
לתוכנית האירוע לחץ כאן