הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות בביקור פתע בזוגלובק: ''לא ביקור אחרון''


במהלך סיור בצפון שינה השר אורי אריאל את לוח הזמנים שלו והגיע לביקורת פתע במפעל זוגלובק בשלומי, בכדי לבחון את עבודת המשחטה ותיקון הליקויים בעקבות חשיפת ההתעללות במקום לפני כשבוע. ''אני מעביר כאן מסר ברור לכל בתי המטבחיים והמשחטות שלא אסבול הפרה של החוק וכדאי שיהיו בכוננות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-07-2015



השר אריאל בשיחה עם הנהלת המפעל בשטח המשחטה, צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

שבוע לאחר חשיפת ההתעללות במשחטת זוגלובק הגיע היום (ג') בשעת צהריים שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל למשחטה בשלומי לביקור פתע. כזכור, הודיע השר גם לאחר חשיפת ההתעללות בבית המטבחיים דבאח וגם במשחטת זוגלובק כי יחל בביקורי פתע במשחטות ובתי מטבחיים ברחבי הארץ על מנת לעקוב מקרוב כי חוק צער בעלי חיים נשמר בהקפדה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

השר אריאל שסייר בצפון ונפגש עם חקלאים שינה את לוח הזמנים המתוכנן והגיע במפתיע למשחטה, שם פגש בהנהלת חברת זוגלובק שהגיעה במהירות למקום. שר החקלאות סייר ברמפת ההובלה, הפריקה ובעמדת השחיטה כאשר בנוסף שוחח עם העובדים בעמדות אלו. כמו כן, בחן את עמדות הפיקוח החדשות שהוצבו לפני כשבוע בעקבות דרישת השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ואמר להנהלת המפעל והחברה כי הוא דורש שיפעלו לאפס אירועים.

''אחרי האירוע הקשה לפני כשנתיים במפעל והתמונות הקשות שאין הדעת סובלת שראינו לפני שבוע ההנחיה שלי לעובדים בשירותים הווטרינרים שמפקחים לנהוג באפס סובלנות כלפי אירועים כגון אילו ואני דורש גם מכם כהנהלת החברה לשאוף לאפס אירועים'' אמר שר החקלאות אריאל. ''מה שראינו לפני שבוע לא צריך לקרות. החוק החדש שאנו מקדמים כעת בכנסת מחמיר בענישה. אני מעביר כאן מסר ברור לכל בתי המטבחיים והמשחטות שלא אסבול הפרה של החוק וכדאי שיהיו בכוננות כי אני מתכוון להמשיך ולבקר בעוד מקומות על מנת לוודא שהחוק לא מופר בשום אופן".