הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ביטוח בריאות מאורגן לעובדים בתעשייה הקיבוצית


איגוד התעשייה הקיבוצית פותח במהלך חדש של ביטוח מאורגן לעובדים באמצעות המפעלים. התוכנית מגנה מפני שורה של תרחישים, כמו הזדקקות להשתלות איברים, תרופות שאינן בסל הבריאות, ניתוחים מצילי חיים, בדיקות ייחודיות, פיצוי למשפחה במקרה של מוות ממחלה קשה וסיוע במימוש זכויות מול הביטוח הלאומי ומס הכנסה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-07-2015



מפעל לירקות בחבל מעון, צילום: הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שלא כמו בארצות הברית, הביטוח הרפואי בישראל במקומות העבודה הוא ממשלתי, אינו מהווה חלק מחוזה ההעסקה ולא כולל מרכיבים והגנות שלעיתים המבוטחים נזקקים להם.

איגוד התעשייה הקיבוצית פותח במהלך חדש של ביטוח בריאות מאורגן לעובדים בתעשייה הקיבוצית באמצעות המפעלים. התוכנית מגנה מפני שורה של תרחישים: הזדקקות להשתלות איברים בארץ או בחו"ל, תרופות שלא בסל הבריאות, ניתוחים מצילי חיים בחו"ל, בדיקות ייחודיות לחולי סרטן, פיצוי למשפחה במקרה של מוות ממחלה קשה וסיוע במימוש זכויות מול הביטוח הלאומי ומס הכנסה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במפעלי התעשייה הקיבוצית מועסקים 40 אלף עובדים, אליהם יוכלו להצטרף גם בני משפחותיהם שייהנו מתנאים מועדפים. בבניית תוכנית הביטוח הושם דגש על כך שהגדרות מקרי הביטוח תהינה רחבות והכיסוי בסכום הולם, כך שברגע האמת יזכו העובדים להגנה, לרבות התייחסות גם לאירועים של תאונות דרכים ותאונות עבודה. ההצטרפות לא תהיה כרוכה בהצהרת בריאות.

כחלק מהביטוח ובהתאם למסורת הקיבוצית נקבע מנגנון מיוחד של ערבות הדדית שבמסגרתו 1.5% מסכומי הפרמיות יופרשו לקרן מיוחדת שתשמש למתן תשלום למבוטחים לפנים משורת הדין. הקרן תאפשר התמודדות עם מקרים יוצאי דופן שראויים לטיפול מיוחד.

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אודי אורנשטיין, מסר שהביטוח דרך מקום העבודה יעניק לעובדים מטרית הגנה מפני אירועים רפואיים, יוזיל את ההוצאות למי שעושים ביטוחים כאלו באופן פרטי ויוכלו כעת לוותר עליהם ויגביר את ההזדהות והמחויבות של העובד למקום עבודתו. הביטוח הקבוצתי לעובדי המפעלים הוא חלק מהאסטרטגיה של האיגוד להגדיל את סל המוצרים והשירותים, תוך ניצול היתרונות של המספר הרב של העובדים להשגת תנאים מועדפים. בכוונת האיגוד ליזום מהלכים דומים בתחומים אחרים.