הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שיבושים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר החל מיום א'


יו''ר הסתדרות עובדי המדינה הודיע על צעדים ארגוניים במשרד החל מיום א' הקרוב, עקב מבוי סתום אליו נקלע המו''מ על תנאי העסקתם של העובדים. מהנהלת משרד החקלאות נמסר כי היא פועלת להגיע עם העובדים להבנות ולסיים את השביתה בהקדם, בכדי למזער את הנזק בשירותים לאזרח

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  07-05-2015



הקריה החקלאית בבית דגן - צילום: מכון וולקני - משרד החקלאות

עדכון יום ראשון 15:00 - ההסתדרות הודיעה היום (א') שעובדי משרד החקלאות, שפתחו הבוקר בשביתה, שבים כעת לעבודה סדירה. בדיון שנערך בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב הסכימו העובדים למתווה שהציע בית המשפט, שלפיו הצדדים יפתחו במשא ומתן אינטנסיבי בן 10 ימים עם הנהלת המשרד.

במסגרת המאבק לשיפור תנאי ההעסקה של עובדי משרד החקלאות, הכריז ועד העובדים של המשרד על שיבושים בעבודה החל מיום א' הקרוב.  יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, הודיע היום (ה') על צעדים ארגוניים, זאת לנוכח המבוי הסתום אליו נקלע המו"מ עם הנהלת המשרד לשיפור תנאי העסקת העובדים והשוואת שכרם לעובדי שאר משרדי הממשלה.

במסגרת העיצומים, יפעל מטה המשרד ויחידות הסמך שלו במתכונת מצומצמת ויתכנו שיבושים בפעילות השוטפת.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"למרות ניסיונותינו לא לפגוע בחקלאות ובחקלאים, האוצר ומשרד החקלאות דחקו אותנו אל הקיר ומאלצים אותנו לנקוט בצעדים ארגוניים'' אומר יו"ר הוועד הארצי של משרד החקלאות, אינה שמרלין. ''החקלאות הישראלית יקרה לליבנו ותרומת עובדי משרד החקלאות שנותנים את כל כולם היא לאין שיעור ביחס לתגמול שהם מקבלים. אנו וחברי הוועד הארצי קוראים לפתור את הסכסוך ולהיענות לדרישות העובדים להיות שווים בין שווים בקרב עובדי המדינה".

ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר נמסר היום, כי כתוצאה מהשביתה עלולים להיפגע שירותים הניתנים לאזרחים ובתוכם גם לחקלאים, ליצואנים וליבואנים של תוצרת חקלאית, כדוגמת: בדיקות תוצרת חקלאית בשוק המקומי ובדיקות ליבואנים בכניסה לארץ בנמלי היבשה והים, אישורים להעברת בעלי חיים, פעילות אכיפה בנושאי צער בעלי חיים, הברחות מזון, פיקוח במעברי הגבול ונקודות התפר בין ישראל לרשות הפלשתינאית, אכיפת אזורים אסורים בדיג, פיקוח על משקי גידול בעלי חיים, הדרכות לחקלאים בחלקות הגידול, שירות לאזרחים המעוניינים לטוס עם בעלי החיים שלהם לחו"ל או לשוב ארצה, טיפול בבקשות חקלאים במחוזות המשרד ועוד.

עוד נמסר ממשרד החקלאות, כי הנהלת המשרד פועלת להגיע עם העובדים להבנות ולסיים את השביתה בהקדם, בכדי למזער את הנזק בשירותים לאזרח כתוצאה מההשבתה.