הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ביו-בי רכשה את זכויות הייצור של מלכודות זבוב הים התיכון


החברה רכשה משחם גבעת עדה את הזכויות לייצור ושיווק מלכודות NO MED FLY. המלכודת מהווה תחליף לריסוסים שעלולים לפגוע בבריאותם של הצרכנים והחקלאים. רכישה זו מאפשרת לביו-בי לספק ללקוחותיה פתרון משלים לחבילת ההדברה המשולבת של החברה, בשיטות ביולוגיות וידידותית לסביבה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-05-2015




חברת ביו-בי מקיבוץ שדה אליהו, המתמחה בהדברה ירוקה וביולוגית, רכשה משחם גבעת עדה את הזכויות לייצור ושיווק מלכודות NO MED FLY ללכידה המונית של זבוב הפירות הים התיכוני וזבוב הזית. המלכודת מהווה תחליף לריסוסים שעלולים לפגוע בבריאותם של החקלאים והצרכנים. רכישה זו מאפשרת לביו-בי לספק ללקוחותיה פתרון משלים לחבילת ההדברה המשולבת של החברה.

הלכידה של הזבובים במלכודת נעשית בתוך כלי סגור ללא פגיעה סביבתית ולכן היא מתאימה גם לשימוש בחקלאות האורגנית. נוזל המשיכה טבעי לחלוטין ועשוי משמרים צמחיים ללא רעלנים. המלכודת יעילה לתקופה של שנה. לקראת העונה הבאה יש לחדש את נוזל המילוי בלבד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי אוהד אבירם, מנהל ביו-תים להדברה ירוקה, כיום בכ-25% ממטעי הפירות, הזיתים, הכרמים וההדרים בישראל משתמשים במלכודות. ''היעד שלנו הוא להרחיב משמעותית את השימוש במלכודות שהן פתרון טבעי ונקי לבעיית הזבובים, שהוכח כהצלחה ב-60 ניסויי שטח שנעשו בשנים האחרונות. נזקי הזבובים מגיעים באזורים נגועים ברחבי העולם עד לאובדן של 80% מהיבול ולכן יש למלכודת פוטנציאל רב גם ליצוא לחו"ל''.

קיבוץ שדה אליהו הוא אחד החלוצים בתחום החקלאות האורגנית והנקייה בישראל ומיישם מגוון של שיטות להדברה נקייה כולל שימוש בחרקים טורפים מועילים, נמטודות למיגור חדקונית הדקל, זבובים עקרים, תנשמות ועוד. חברת ביו-בי מפעילה חברות בת במספר מדינות ומייצאת את מוצריה לכל רחבי העולם.

השימוש במלכודות והמילוי החוזר שלהן מודגם ומוסבר בסרטונים ביוטיוב.