הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מכתב ארגון מגדלי הפירות לחקלאים שניזוקו בחורף 1991-2


בתום מאבקים משפטיים רבים, פסק בג''צ הפרשי הצמדה לחקלאים על פיצויים ששולמו להם באיחור בגין נזקי החורף הסוער שפקד את ישראל בשנות התשעים. היום, לאחר שהסתיים הליך החישוב ישנו צורך בזיהוי מוחלט של כל זכאי או נהנה, במקרה של פטירת המגדל. מכתב מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות, על נוהל החלוקה

איציק כהן, ארגון מגדלי הפירות  28-04-2015



נזקי סופה במטעי בננות, צילום ארכיון: קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות

לאחר 23 שנה מתחילים סוף סוף מגדלי הפירות לקבל את הפיצוי המגיע להם מהפרשי ההצמדה על הפיגור בתשלום הפיצוי מנזקי טבע שהיו בחורף 1991-2.

בתום מאבקים רבים ב-5 ערכאות שיפוטיות עד לבג"צ שפסק כי מגיע לחקלאים לקבל הצמדה לכסף ששולם באיחור, הועברו לפני יותר משנה 50 מיליון ₪ לקרן נאמנות אצל עו"ד שאול פלס. במהלך תקופה זו נערכו התחשיבים לכל אחד מיותר מ-3000 מגדלים. היום, לאחר שהסתיים הליך החישוב מגיע הרגע לתשלום, ולשם כן יש צורך בזיהוי מוחלט של כל זכאי או נהנה, במקרה של פטירת המגדל.

בימים אלו נשלחים לכל החקלאים הזכאים בפיצויי אסון טבע 91-2 הודעות ממשרדו של עו"ד שאול פלס ובו מכתב הסבר מפורט על כל המהלכים שהיו בטיפול בנושא מתחילתו ועד היום. כל מגדל מתבקש לשלוח לעו"ד פלס אישור על ניהול ספרים וניכוי מס במקור, צילום תעודת זיהוי וצילום צ'ק. כל זאת בכדי לאמת את פרטי המגדל ולשלוח לו את הפיצוי.

בשלב הראשון ישולמו לכל חקלאי 75% מהפיצוי המגיע לו בניכוי שכ"ט עו"ד והוצאות. בשלב מאוחר יותר ישולם היתר.

ידוע לנו כי ישנם מספר רב של זכאים לתשלום שאינם כבר בחיים, ולכן הנהנים ע"פ צוואה או חוק הירושה נדרשים להמציא לעו"ד פלס אישור שלפיו יוכל לשלם לנהנה ע"פ דין.

אני מקווה שהליך זה יעבור ללא תקלות ובמהרה, ונוכל לברך על כך שעוול שנעשה לחקלאים, שנאבקנו בו שנים רבות כל כך, הסתיים.

ארגון מגדלי פירות התעקש והוביל מהלך זה שהוא הליך צודק ונכון בטיפול של כל מגדל ומגדל. דבר זה מוכיח את חשיבותו של ארגון שפועל למען המגדלים. רק פעולה מאורגנת יכולה להביא תוצאה זו.

אנא הפיצו את המכתב בקרב כל המגדלים.

בברכה,
איציק כהן
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל