הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש מהערבה: דלעת סינדרלה


במושב עין יהב פיתחו זן חדש, במראה של דלעת מהאגדות, המצטיינת בטעם ייחודי ובעלת חיי מדף ארוכים. עד לאכילתה, היא יכולה לשמש כדלעת נוי. למרות גודלה, היא קלה לנשיאה וניתן להשתמש בה למילוי או תבשיל בתנור. דלעת סינדרלה היא חלק מסדרת דלעות חדשות המצטרפות לדלעת ערמונית ודלעות ענק

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-04-2015



דלעת סינדרלה, צילום: באדיבות אגודת חקלאי עין יהב

חדש מעין יהב בערבה: דלעת סינדרלה. הדלעת החדשה שפותחה במראה של דלעת מהאגדות, מצטיינת בטעם ייחודי השונה מהדלעות המוכרות לנו והיא בעלת חיי מדף ארוכים. לכן, עד לאכילתה, היא יכולה לשמש כדלעת נוי יפה על המדף או השולחן.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי רמי שדה, האגרונום של אגודת חקלאי עין יהב, שמה של הדלעת ניתן לה בשל המבנה שלה, שכולל ציפה דקה יחסית וחלל אוויר גדול עם זרעים. למרות גודלה, שמגיע ל-40 ס"מ, היא קלה לנשיאה.

לקראת השימוש אפשר לחתוך את הדלעת בקלות ולהשתמש בה למילוי או תבשיל בבישול ארוך בתנור. הודות לגודלה ולטעם העשיר והחמאתי של הדלעת, היא תשביע סועדים רבים. הדלעת מצטיינת בתכולת בטא קרוטן גבוהה, שהופך בגוף לויטמין A.

דלעת סינדרלה היא חלק מסדרת דלעות חדשות שפיתחו חקלאי עין יהב יחד עם אוריג'ין זרעים וכוללת גם דלעת כחולה ודלעות פחוסות וקטנות. הן מצטרפות לדלעות המיוחדות הקיימות: דלעת ערמונית ודלעות ענק.