הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות גיבש תוכנית סיוע למגדלי הפלפלים בערבה


בעקבות משבר הייצוא החקלאי מול מערב אירופה ורוסיה, יעדי השיווק העיקריים של מגדלי הפלפל בערבה, סיכמו משרדי החקלאות והאוצר על תכנית חדשה שתסייע לחקלאים להסב את שטחי גידול הפלפל לגידולים אחרים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-04-2015



פלפלים לייצוא בערבה, צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

משרדי החקלאות והאוצר, בשיתוף התאחדות חקלאי ישראל, הגיעו לסיכום לגבי תכנית סיוע חדשה וייחודית בגובה 100 מיליון ש"ח להשקעות של יצואני פלפל בערבה. במסגרת התכנית החדשה, יזכו חקלאים אשר יסבו את שטחי גידול הפלפל שלהם לגידולים אחרים, למענקי מדינה בשיעור של 70%, זאת במטרה להביא לפיזור הסיכונים של החקלאים בפריפריה ולהמשך הקיום והצמיחה של ההתיישבות החקלאית באזור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ענף הפלפל הינו ענף הייצוא המשמעותי ביותר של החקלאות בישראל בשנים האחרונות, כאשר עיקר שטחי הגידול נמצאים בערבה המתבססת על גידול זה כמקור תעסוקה עיקרי. בעקבות משבר הייצוא החקלאי מול מערב אירופה ורוסיה, שהם יעדי השיווק העיקריים של תוצרת היצוא החקלאית הטריה, סיכמו משרדי החקלאות והאוצר על התכנית החדשה שמטרתה לסייע ליצואני הפלפל בפריפריה להתגבר על המשבר, ולהמשיך את העיסוק בחקלאות תוך פיזור סיכונים טוב יותר לעתיד.

צוות בראשות צביקה כהן, מנכ"ל בפועל של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, אודי אדירי, סגן הממונה על התקציבים, בשיתוף התאחדות חקלאי ישראל גיבש "חבילת סיוע" ליצואני הפלפל הטרי, תוך טיפול נקודתי נרחב באזור הערבה.

במסגרת התכנית שהיקפה 100 מיליון ₪ יוכלו חקלאים לפנות לקבלת מענקי מדינה ממשרד חקלאות בשיעור של 70% מהיקף ההשקעה ולראשונה תתאפשר קבלת מקדמה של 20% מההשקעה עם הצגת האישורים הנדרשים לחקלאים אשר עיקר גידולם הינו פלפל, במטרה להסב את שטחי הגידול שלהם מפלפל לגידולים אחרים.

עוד נמסר ממשרד החקלאות, כי בימים אלו נבחן במקביל מודל למתן ההלוואות ארוכות טווח באמצעות הבנקים בערבות מדינה לחקלאים שמייצאים את תוצרתם. כמו כן, יפורסם מסלול חדש לעידוד התארגנויות של חקלאים לייצוא משותף לחו"ל וכן תגבור המו"פ החקלאי האזורי לצורך פיתוח חלופות לגידול פלפל.

''משרדי החקלאות והאוצר רואים חשיבות בשימור וחיזוק החקלאות. התכנית החדשה מביאה לידי ביטוי את השמירה על ההתיישבות החקלאית בפריפריה תוך ביסוס החקלאות כענף כלכלי ותחרותי. '' נמסר בהודעה.