הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הוכרזו הזוכים בתחרות הצילום 'הגלריה החקלאית' של קנט


התמונה 'גל רודף גל' שצולמה ע''י יובל מורן מקיבוץ גשר נבחרה במקום הראשון מתוך מאות תמונות שהוגשו לתחרות הגלריה החקלאית ה-11. ההכרזה התקיימה בכנס הלקוחות השנתי של קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. בתואר תמונת העשור זכתה התמונה 'סובי סובי מקצרה' של הצלם אסף סולומון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-04-2015



התמונה שזכתה במקום הראשון: 'גל רודף גל', צילום: יובל מורן מקיבוץ גשר

התמונה "גל רודף גל", שצולמה ע"י יובל מורן מקיבוץ גשר, זכתה במקום הראשון בתחרות "הגלריה החקלאית ה-11" לשנת 2015. התמונה נבחרה מתוך מאות תמונות שהוגשו לתחרות השנתית שעורכת קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. ההכרזה התקיימה בכנס הלקוחות השנתי של קנט.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תחרות הגלריה החקלאית של קנט שהחלה לפני 11 שנים נועדה לחשוף לציבור הרחב את תרומתה הגדולה של החקלאות לפיתוחה של מדינת ישראל ואת יופיים המרהיב של הטבע והחקלאות הישראלים, והיא פתוחה לקהל הרחב. השנה נערכה התחרות בסימן "רגעים של חקלאים" והמשתתפים הוזמנו לשלוח תמונות המייצגות פעילות חקלאית או רגעים בשגרת יומם של החקלאים. מבין מאות התמונות שנשלחו לתחרות כ-20 העפילו לגמר והקהל הרחב הצביע עבורן.

במקום הראשון זכה כאמור הצילום של יובל מורן מקיבוץ גשר "גל רודף גל", בו רואים את חריש שדות הגזר בעמק המעיינות. מורן זכה באופניים חשמליים. למקום השני הגיעה אדוה אופיר ממושב אלון הגליל עם תמונתה "אבא, השקט וזמזום הדבורים". אדווה זכתה באייפון 6. למקום השלישי הגיע לילו לביא מקיבוץ משמר העמק על צילומו "במרחק נגיעה" שזכה על כך בטאבלט סמסונג גלקסי.


התמונה שזכתה במקום השני: 'אבא, השקט וזמזום הדבורים', צילום: אדוה אופיר ממושב אלון הגליל



התמונה שזכתה במקום השלישי: 'במרחק נגיעה', צילום: לילו לביא מקיבוץ משמר העמק

תמונת העשור של הגלריה החקלאית: השנה בחרו המצביעים גם את תמונת העשור של הגלריה החקלאית של קנט, מתוך שלושת המקומות הראשונים בתחרויות הגלריה של העשור האחרון. הזוכה בתואר "תמונת העשור" הוא אסף סולומון עם התמונה "סובי סובי מקצרה", שהשתתפה בגלריה חקלאית 4 בשנת 2008.


תמונת העשור של הגלריה החקלאית: 'סובי סובי מקצרה', צילום: אסף סולומון

דוד גינזבורג, מנכ"ל קנט בירך את הזוכים: "בכל שנה אנו מקבלים עוד מאות תמונות מרהיבות אשר מציגות את החקלאות הישראלית במלוא הדרה. בזכות התחרות הזו נחשפים אזרחי מדינת ישראל ליופי של הטבע והנופים במדינתנו ולרגעים השונים בעבודת המגדלים".

מועצת הדבש בירכה על זכייתה של אדוה אופיר במקום השני בתחרות ועל קידום המודעות לענף הדבש והדבורים בתקופה קריטית זו, בה הדבוראים בארץ ובעולם מתמודדים עם תופעת היעלמות הדבורים שמתרחבת עם הזמן והחשש גדול לחיסול גידולים חקלאיים בעקבות כך.

אדוה אופיר גדלה בין הכוורות וסייעה לאביה מגיל צעיר בגידול הדבורים. אהבתה לתחום הצילום ולדבורים, הביאה אותה לתעד את אביה בזמן עבודתו במכוורת. את הצילום מתארת אופיר: ' אבא. חקלאי. דבוראי. נושם אדמה ויצירה, בתוך השקט של הטבע'. אביה, צביקה אופיר (57), דור שלישי לחקלאים, נשוי ואב לארבע, הגיע לאלון הגליל בשנת 1984 והקים ביישוב הצעיר את המשק במו ידיו. במשק יש מכוורת, כרם יין, יקב משפחתי בוטיק ומרכז מבקרים.

צביקה אופיר על הזכייה: "העיסוק בחקלאות קשור לטבע, בעיקר כשמדובר בדבורים, למעשה, למדתי לחיות לפי עונות השנה והתנאים האקלימיים. הדבורים הם עולם מרתק וכמה שלומדים עליהם עדיין לא יודעים כלום" אומר אופיר ומוסיף, "אני שמח על העלאת המודעות דרך זכייתנו בתחרות, לענף החשוב ביותר לקיום החקלאות בארץ. על כל אחד מאתנו להבין את חשיבות המעופפת הקטנה לייצור מזון מן הצומח. עתיד האנושות תלוי בהישרדותן של דבורי הדבש, האחראיות להאבקת 80% מסך הגידולים החקלאיים בעולם. כבר לפני 60 שנים הזהיר אלברט איינשטיין, כי ארבע שנים בלבד לאחר העלמות הדבורים, לא תישאר חקלאות ולא יהיה מזון בעולם. לכן על כולנו להירתם ולעזור לשמור על קיומו של ענף זה".