הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אבוג'ן חושפת הסכם ראשון לשיפור יבול עם חברת מזון בינלאומית מובילה


במסגרת ההסכם תשתמש אבוג'ן בשיטות טיפוח מתקדמות לשיפור היבול של גידול חקלאי המשמש כחומר גלם לאחד ממותגי הדגל של חברת המזון. מנכ''ל אבוג'ן: ''ההסכם מאפשר לנו להיכנס לראשונה לתחום זה של מוצרי צריכה, שלא פעלנו בו בעבר, ובו יכולותיה הייחודיות של אבוג'ן בשיפור ביצועים ותפוקה של גידולים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-03-2015



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה 

אבוג'ן (Evogene) חברה מובילה לשיפור יבול ולהעלאת הכדאיות הכלכלית של גידולים לתעשיות החקלאות והדלקים האלטרנטיביים, חושפת הסכם שיתוף פעולה ראשון עם חברת מזון בינלאומית. במסגרת שיתוף הפעולה הרב שנתי,  עושה אבוג'ן שימוש בשיטות טיפוח מתקדמות לשיפור יבול של גידול שדה, המשמש כחומר גלם לאחד ממותגי הדגל של חברת המזון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"ככל שהתחרות בשוק הצרכני עולה, התעשייה מגלה התעניינות ומעורבות גוברות במטרה להבטיח לטווח הארוך את האיכות, הזמינות וההימצאות של חומרי גלם חקלאיים הנדרשים לייצור מותגי הצרכנות המובילים שלה", אמר עופר חביב, נשיא ומנכ"ל אבוג'ן. "הסכם שיתוף הפעולה מאפשר לנו להיכנס לראשונה לתחום זה של מוצרי צריכה, שלא פעלנו בו בעבר, ובו יכולותיה הייחודיות של אבוג'ן בשיפור ביצועים ותפוקה של גידולים חקלאים, יכולות לסייע במתן מענה לצרכים הגדלים של חברות מזון באספקה יציבה ואיכותית יותר של הגידולים עליהם מתבססים קווי המוצרים שלהן".

ההסכם ממנף את הניסיון, הידע ומאגרי הנתונים שצברה אבוג'ן במשך יותר מעשור בתחום שיפור יבול ושיטות טיפוח מתקדמות. על פי ההסכם, החברה תשתמש ביכולותיה המיחשוביות ובפלטפורמות הוולידציה בצמחים שלה על מנת לפתח זנים ראשוניים של גידול המטרה. ניסויי הוולידציה, להוכחת התכנות, יערכו הן בצמחי מודל והן בגידול המטרה, המהווה גידול חדש המתווסף למגוון הגידולים בהם עוסקת החברה.

במסגרת הפרויקט התלת שנתי, אשר נחתם בשלהי השנה הקודמת, אבוג'ן תקבל תשלומי מחקר ופיתוח וכן תשלומים מבוססי הצלחה.

אבוג'ן הינה חברה מובילה לשיפור יבול ותכונות אחרות בצמחים להעלאת הכדאיות הכלכלית של גידולים לתעשיות החקלאות והדלקים האלטרנטיביים. לאבוג'ן שיתופי פעולה עם חברות הזרעים המובילות בעולם לפיתוח תכונות משופרות בתחום של יבול ועמידות לתנאי סביבה קשים, דוגמת יובש, ושיפור תכונות של עמידות בפני מחלות ומזיקים. בנוסף, החברה מתמקדת בפיתוח ומחקר של מוצרים חדשים בתחום הגנת הצומח, דוגמת קוטלי עשבים.

לאבוג'ן, חברה בת - בבעלות מלאה בשם אבופיול העוסקת בפיתוח ומסחור של זרעים של גידולים חקלאיים כחומר גלם 'דור שני' לתעשיית הדלקים האלטרנטיביים. משרדיה הראשיים של אבוג'ן ממוקמים ברחובות, ישראל ומניית החברה נסחרת בבורסת תל אביב. (סימול - בת"א: אבגן) ובבורסת ניו יורק (NYSE:EVGN).
פרטים נוספים: www.evogene.com ו - www.evo-fuel.com