הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אדמה אגן השיקה בישראל את התכשיר 'ברוויס'


מדובר בתכשיר חדשני וידידותי לסביבה לדילול פירות בעצי תפוח. המוצר מותאם לשימוש במגוון רחב של אזורי גידול ובתנאי אקלים משתנים. ''השימוש בתכשיר מייצר עבור החקלאי יתרון שיווקי בכך שהוא מביא לעלייה בגודל הפרי, פיזור אחיד על העץ וחוסך בעלויות כוח אדם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-03-2015



מטעי תפוח ברמת הגולן, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

חברת 'אדמה אגן' הודיעה היום (ב') על השקת התכשיר ברוויס (Brevis) בשוק הישראלי, במסגרת אירוע שנערך בקיבוץ הגושרים בהשתתפות בכירי החברה. מדובר בתכשיר חדשני וידידותי לסביבה, המיועד לדילול חנטים בעצי תפוח, מגדיל את גודל הפרי ובכך מייצר עבור החקלאי הישראלי יתרון שיווקי בשוק התחרותי. בנוסף על כן, השימוש בתכשיר מפחית את הצורך בדילול ידני, חיסכון במים ובמשאבים נוספים וניתן לשימוש במגוון של זנים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

התוארית של התכשיר פותחה בעשור האחרון על-ידי צוות הפיתוח של אדמה בשיתוף עם יועצים, חוקרים וחקלאים, במטרה לייצר מוצר המותאם לשימוש במגוון רחב של אזורי גידול ובתנאי אקלים משתנים. הנחיות השימוש בתכשיר גמישות, ומאפשרות לחקלאי לקבל החלטות נכונות יותר לאחר גמר החנטה בכל העץ. יתרה מזאת, לחקלאים מתאפשר לשלוט בהשפעה של הדילול על הפירות באמצעות התאמת המינון – כאשר הציפייה ליבולים גבוהים המינון יהיה גבוה יותר ולהפך וכן בהתאם לתנאי אקלים השונים.

זיו דגן, מנהל אדמה אגן בשוק הישראלי מציין: "תכשיר ברוויס הוא חדשני מסוגו ביחס למוצרים דומים בשוק זה. ברוויס מונע דילול מיותר ומאפשר גמישות בשימוש, תוארית נוחה לשימוש והתכשיר הראשון בסוגו עם אופן פעולה השונה מייתר התכשירים שקיימים בשוק. פיתוח תכשיר יעיל, שאינו פוגם בפעילות ההורמונלית של הצמח והשפעתו ניתנת למדידה באופן מדויק ופשוט עולה בקנה אחד עם החזון של אדמה ביצירת פשטות בחקלאות".


ברוויס Brevis, צילום: אדמה אגן

מנגנון הפעולה של הברוויס פוגע באופן זמני במנגנון ההטמעה שהצמח, כך שהעברת המוטמעים לחנטים הקטנים פוחתת ונשירתם הטבעית מזורזת. התכשיר מעכב את העברת האלקטרונים ובכך מפחית את יצירת הסוכרים מאנרגית האור. בעקבות זאת, החנטים החלשים ביותר בתפרחת יהיו הראשונים ליפול. ככלל, החנט המרכזי הינו פחות רגיש ופחות מועד לנשור מכיוון שכושר התחרות שלו על מוטמעים גבוה יותר.

התכשיר הושק בתקופה האחרונה בסרביה ואיטליה וגרף תגובות חיוביות מצד מגדלי עצי תפוח ואגס. המוצר צפוי השנה להגיע לשווקים נוספים במדינות אירופה בהן יוון, צרפת ובלגיה.

אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ מסייעת לחקלאים בעולם להגדיל את תפוקת היבול שלהם בעזרת יצור והפצה של פתרונות להגנת הצומח. ב- 2013 עמד מחזור המכירות שלה על יותר משלושה מיליארד דולר והיא מדורגת כחברת המוצרים שאינם מוגני פטנט הגדולה ביותר בעולם. החברה ידועה בזכות היקף הידע והניסיון שלה, יכולות טכנולוגיות והנדסיות גבוהות, מומחיות ברישוי מוצרים, שמירה על תקנים מחמירים להגנת הסביבה, בקרת איכות וערוצי שווק והפצה גלובליים.