הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''האח הגדול'' בגירסה החקלאית


חברת אגרולן מרמת הגולן פיתחה מצלמות המאפשרות לעקוב אחר התפתחות הגידולים החקלאיים ומשדרות את התמונה ישירות לחקלאים ולאגרונומים. ''המצלמות מאפשרות לחקלאי להיות במעקב צמוד אחר הנעשה בשטח החקלאי מכל מקום בארץ ובעולם''. הפיתוח יוצג בתערוכת אגריטך בחודש אפריל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-03-2015



המצלמות שפיתחה חברת אגרולן מאפשרות מעקב ובקרה אחר הגידולים החקלאיים, צילום: יהודה גליקמן

חברת אגרולן מרמת הגולן תציג בתערוכת החקלאות הבינלאומית "אגריטך 2015" מצלמות מתקדמות המוצבות בשטחים חקלאיים, עוקבות אחר התפתחות הגידולים ומשדרות את התמונות לאתר אינטרנט יעודי. התמונות המתקבלות הן ברזולוציה גבוהה ביותר, כך שאפשר בעזרתן לבדוק על מסך המחשב את מצבם של העלים והגידולים החקלאיים באזורים שונים בחלקה. לצילומים מצורפים נתונים על מזג האוויר בחלקה כולל הטמפרטורה והלחות וכן תחזית מזג אויר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''המצלמות מאפשרות לחקלאי להיות במעקב צמוד אחר הנעשה בשטח החקלאי מכל מקום בארץ ובעולם'' אומר  מנכ"ל אגרולן יהודה גליקמן. ''במקרה ומתגלה לעיניו בעיה הוא יכול להעביר את התמונות למומחים ומדריכים עימם הוא נמצא בקשר, לקבל את הסיוע הנדרש ולטפל בבעיה בעצמו או דרך צוות העובדים. החקלאים משקיעים סכומים גבוהים בכל עונה חקלאית שעלולים לרדת לטימיון ללא מעקב צמוד אחר הגידולים.

בעזרת המצלמה ניתן לבדוק את השפעת הדישון או ההדברה, לעקוב אחר נביטה של זרעים וקליטה של שתילים צעירים ולגלות מבעוד מועד התפתחות של מחלות ומזיקים. המצלמה מתאימה הן לגידולי שטח וירקות והן למטעי פירות, כרמים ופרדסים ופועלת באמצעות פאנל סולארי וסוללות. בשלבי פיתוח, מודלים אוטומטיים לזיהוי קצב הצימוח לפי התמונות, רמת הדישון בצמח לפי הצבע ועוד.

מוצר טכנולוגי מתקדם נוסף שתציג אגרולן בתערוכה, הוא מלכודת לחרקים המצוידת במצלמה שמשדרת את התמונות למחשב ולמכשיר הסלולר של החקלאי. המלכודות טובות גם לזבוב הים התיכון שאחראי לנזקים רבים בחקלאות. המערכת הממוחשבת יודעת לזהות כמה חרקים נוספו מהצילום הקודם, האם יש חרקים שאינם מזיקים שנלכדו במקרה ונותנת אפשרות לחקלאי לערוך סימונים ורישומים בעצמו ולהעלות את הנתונים על מפת גוגל כדי לקבל תמונה רחבה. היא מאפשרת לקבל נתונים בזמן אמת ולא אחת לשבוע, כפי שנהוג לבדוק מלכודות כיום. לזיהוי של הגעת החרקים או התרבות פתאומית במהירות חשיבות רבה כדי לטפל בהם בטרם יגרמו לנזק כבד ובלתי הפיך.

תערוכת אגריטך תתקיים בין התאריכים 28-30 באפריל במרכז הירידים בתל אביב.